Gost RTL-a Danas bio je ministar turizma Gari Capelli koji je odgovorio kako planira zaustaviti bunt ugostitelja zbog nove porezne reforme.
Kako planirate zaustaviti bunt ugostitelja?
Gledajte, to je prijedlog paketa poreznih reformi koje su predstavljene na vladi nama ministrima prošli četvrtak, a dan, dva prije na stranačkim tijelima. To je prvi draft kojeg ćemo sigurno tijekom sljedećeg tjedna razmotriti. Sastat ću se sa udrugama iz svih sektora, od ugostitelja, hoteljera, hrvatske obrtničke komore i gospodarske komore gdje ćemo na temelju njihovih prijedloga i prijedloga ministarstva, doći do zaključka i do kraja tjedna dati zajednički prijedlog. Ministarstvo turizma će prema ministarstvu financija će dati svoj prijedlog i značaj tome svemu, u kojem smjeru ćemo ići.
Gdje vi kao ministar vidite mogući kompromis, može li doći do odgode?
I jedna od tih solucija postoji, a druga je da se kompenzira ta solucija. U međuvremenu u poreznom paketu postoje smanjenje poreza na dobit i dohodak, neke stvari kroz parafiskalne namete će se kompenzirati.
Iza nas je najbolja sezona – hoće li biti zbog porezne reforme smanjen taj pozitivan trend?
Neće. Ja bih bio najsretniji kad bi taj porez bio što manji. Teško je ravnomjerno disperzirati po Hrvatskoj, no to nije razlog da se jednom ili drugom sektor daje manji značaj. RH se ne gleda preko toga je li porez veći ili manji već preko drugih stvari koje možemo ponuditi.
Poreznom reformom najviše dobivaju oni s najvišim primanjima. Među njima i Vi kao ministar - biste li pristali da se izuzmete kao dužnosnik od povećanja plaće?
Ja bih, u svakom slučaju.
Preuzeli ste najzahvalniji sektor koji iz godine hvali rekordnom sezonom - koja je vaša vizija hrvatskog turizma?
U saboru se izglasala strategija razvoja hrvatskog turizma i mi u tom smjeru moramo ići. Do 2020. moramo postići rezultat da Hrvatska bude među 20 najkonkurentnijih zemalja svijeta u tom smislu i strategija je rekla da moramo doći do 15 milijardi eura prihoda.
Turiste iz kojih zemalja smatrate najboljim gostima?
Iz svih zemalja ima ih i oni koji troše nešto više i oni koji troše manje. U svakom slučaju, nama su najveće brojke iz tržišta Njemačke, Slovenije, Italije, Poljske i Austrije. Vrlo je teško tu protumačiti koliko tko tu troši.