'Raščišćavanje manipulacija i laži' /

Ministrica pred pločom o zabludama: 'Profesori povijesti i kemije neće ostati bez posla'

Image
Foto: screenshot Facebook

Ministarstvo znanosti i obrazovanja održala je Facebook live o strukovnom dualnom obrazovanju

4.10.2018.
11:50
screenshot Facebook
VOYO logo

Poput prave profesorice, ministrica Blaženka Divjak stala je ispred ploče i uživo u live prijenosu na Facebooku objasnila promjene s uvođenjem dualnog strukovnog obrazovanja. Istaknula je da klasični model školovanja neće nestati, samo se u nekim školama uvodi dualni model. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"I to samo tamo gdje postoji interes", kazala je Divjak. 

Također je pojasnila da profesori povijesti, zemljopisa, kemije neće ostati bez posla. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ima kemija u dimnjačarstvu ili biologija. Kod staklara povijesti nema u općem obrazovnom modulu, ali postoji povijest staklarstva, dizajn. Kod prodavača, kad gledamo taj program, postoji komunikacija u strukovnom djelu, a smjer kozmetičar je bogat opće obrazovnim predmetima, sadrži komunikologiju i ostale predmete", rekla je Divjak.  

Vjeronauk u svim školama je izborni predmet, ništa ne dodajemo i ne oduzimamo, zaključila je. 

Nakladnici tvrde da bi prebrzo uvođenje reforme obrazovanja moglo proizvesti velike štete

Sudionici okruglog stola održanog u četvrtak u Hrvatskoj gospodarskoj komori upozorili su da reformu obrazovanja očekuje još mnogo posla i da bi njezino prebrzo uvođenje moglo proizvesti velike štete.

Posebni savjetnik predsjednika Vlade Radovan Fuchs kazao je da Ekspertna radna skupina (ERS) radi intenzivno na svim dokumentima koje je naslijedila, te da pokušava izraditi zajedničku metodologiju koja bi se generalno mogla primijeniti uz zatečene manjkavosti i koja bi omogućila izradu metodoloških priručnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Fuchs: Hrvatske reforme uvijek kreću iznova

Na okruglom stolu koji je organizirala Grupacija nakladnika školskih udžbenika u sklopu Zajednice nakladnika i knjižara pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, Fuchs je kazao da ERS radi u okolnostima loše tradicije da se u hrvatskim reformama uvijek kreće iznova i gubi vrijeme.

Postoji veliki broj kurikula koji su rađeni različitim metodologijama i nisu "jednoobrazni", a tu je i problem Strategije znanosti, obrazovanja i tehnologije, koja je po Fuchsu glomazna, liči na Andersenovu bajku i stvara zbrku dvostrukom linijom zapovijedanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ja nisam član ERS-a i ne odlučujem nego ih sazivam i tjeram da rade i vodim računa da se ne bi previše sukobili. Problem je hvatanja rokova, ali reforma je previše ozbiljna stvar, ističe Fuchs koji smatra da je treba postupno uvoditi jer je manja šteta ako se uvodi u četiri ili dva razreda nego ako se sve lomi preko koljena,

Fuchs je izlaganje zaključio rečenicom koju je, kaže, izrekao jučer jedan član ERS-a: "Nije hitno što je bitno, niti je bitno što je hitno".

Nakladnici su istaknuli da je završena javna rasprava o prijedlogu Zakona o udžbenicima na koju nisu pozvani njihovi predstavnici.

Predsjednik Grupacija Zdenko Ljevak kazao je da su se nakladnici odazvali pozivu te su u kratkom vremenu, na temelju radnih verzija kurikuluma, izradili sve udžbenike za Škole za život.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izrazio je neslaganje s najvažnijim zahtjevom Ministarstva - da udžbenici moraju ima 30 posto manje stranica uz propisanu cijenu udžbenika jer se time, kaže, bitno ograničava kvaliteta udžbenika,

Kršul: Na području obrazovanja vlada zbrka

Novinaraka Dora Kršul ocijenila je da na području obrazovanja vlada zbrka, Ministarstvo sve radi "na vrat - na nos“, odašilja mnogo informacija od kojih škole nemaju koristi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Upozorila je da "Škola za život" nije cjelovita kurikularna reforma. Previše se forsira krilatica lakših torbi, što može rezultirati lošijom nastavom, kazala je Kršul i zaključila do je teško reći što će biti s reformom sljedeće godine.

Nastavnica hrvatskog jezika u Tehničkoj školi Nikole Tesle u Vukovaru Liliana Radobuljac upozorila je da u sustavu strukovnog obrazovanja vlada nered - u njezinoj školi u tri razreda uče po tri različita pristupa, a u sustavu obrazovanja škole djeluju po sedam različitih modela.

Nastavnici se na kraju nađu bez pomoći onih koji kreiraju sustav i najviše se mogu osloniti na svoje kolege, kazala je Radobuljac i zaključila da upravo nastavnike uvijek gleda 25 pari očiju koji traže odgovor.

Novinari su u pozivu dobili podatak da će na skupu govoriti i glavni savjetnik ministrice znanosti i obrazovanja Marko Košiček, no on se nije pojavio. Neki novinari su dobili WhatsApp poruku savjetnika za medije Mare Alavanje da u Ministarstvu nisu dobili poziv za okrugli stol.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Superstar
NOVA SEZONA
VOYO logo