A kako to biva u Hrvatskoj - kada padne prvi snijeg, na vidjelo izlazi tromost sustava. Početkom ovog mjeseca Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave poništila je natječaj koji je Hrvatskim autocestama trebao osigurati novu "dozu" soli za posipanje cesta.
Kako je prvi snijeg već pao i zimske službe su već na terenu - pojavila se sumnja hoće li HAC ONC imati dovoljno soli za posipanje autocesta kako bi promet bio siguran. O tome smo popričali s ministrom mora, prometa i infrastrukture Olegom Butkovićem.
Bili smo maloprije u jednom HAC-ovom skladištu soli. Ima je dovoljno do nove godine, tako kažu, no s obzirom na poništene natječaje hoće li je biti dovoljno ove zime na autocestama?
Ne treba stvarati paniku, kao što ste i sami rekli soli ima dovoljno. Natječaj nije poništen, poništena je samo odluka i vraćena je ponovno u tvrtku u HAC ONC koja je jučer spojena s HAC-om tako da će odluka biti u HAC-u.
Zašto je poništena odluka?
To su proceduralne stvari u koje ja ne ulazim. To je odluka državne komisije, kao ministar ne želim u to ulaziti.
Ministar financija je krenuo u tzv. road show - pokušava posuditi novac po povoljnoj kakmati kako bi se vratio dio starog duga HAC-a, novca koji je posuđen po visokoj kamati. O kojem dijelu duga je riječ i koliko će to pomoći HAC-u i možete li potvrditi informaciju da ministar Marić ide po novac za rješavanje tog duga?
Mogu potvrditi. Ministar Marić je sa svojom delegacijom ovaj cijeli tjedan u rješavanju problema koji ste naveli. Ukupni dug cijelog cestarskog sektora je oko 5,2 milijarde eura, to je 14 posto ukupnog javnog duga hrvatske.
Koliko će Marić posuditi novca i po kojoj kamati?
Ne mogu vam reći u ovom trenutku.
Spominje se milijarda eura.
Spominje se milijarda, spominje se zaprvao cijeli dug vezan za inozemne banke.
Je li to blizu petine duga HAC-a?
Ne mogu vam reći ni otprilike. Rezultat njegovog posla će krajem tjedan biti vidljiv, znači oko ročnosti i duljine izdavanja obveznice. To su stvari koje provodi ministarstvo financija. Čuo sam se s ministrom Marićem on je zadovoljan i vjeruje u pozitivan ishod krajem ovog tjedna.
Možemo li očekivati rekordnu nisku kamatu?
Definitivno. Smisao je bio da sve nepovoljne kredite koje imaju Hrvatske autoceste, ali ne samo HAC nego autocesta Rijeka-Zagreb i Hrvatske ceste, da te nepovoljne kredite s lošijom kamatnom stopom zamjenimo povoljnijima.
Jako bitan dio restrukturiranja je i način naplate. Malo ste digli cestarinu, pogodili ste vozače. Vinjete - konačno da ili ne?
Samo ću kratko reći mi smo ove godine od sezonske naplate cestarine koju smo uveli samo za prvu kategoriju vozila imali efekat oko 300 milijuna kuna. Namjerno smo išli u ljetne mjesece, to ćemo primijeniti i iduće godine. Što se tiče budućeg sustava naplate cestarine, u ovom trenutku budućnost je beskontaktni sutav naplate. Kako će on izgledati, ugovaramo studiju koja bi trebala dati odgovor na ta pitanja.
A vinjete?
Moguće je da budu i vinjete, elektroničke. Sve su opcije otvorene.