U tijeku je rekonstrukcija željezničke pruge između Gajnica i Zaprešića, a time je na toj relaciji nastao i - kaos. Kašnjenje vlakova, isfrustrirani građani, kašnjenje ljudi na posao i djece u školu i izbacivanje vlakova s voznog reda postao je dio nove svakodnevnice.
Također, stare su stanice srušene kako bi se napravile nove, no one još nisu izgrađene pa građani stoje na kiši i vjetru.
"Najveći problem imaju ljudi koji žive iza Zaprešića", rekla nam je čitateljica koja se proteklih dana našla u problemima zbog ovog slučaja. Naime, građani koji putuju iz Zagreba prema Zaprešiću mogu doći do tamo ZET-ovim autobusima, ali građani koji žive iza Zaprešića takvih buseva nemaju pa se moraju snalaziti na različite načine.
Isti ti građani pokaz i karte i dalje moraju normalno plaćati, iako je usluga "nepostojeća".
Nema ni rasporeda autobusa
Inače, kada se događaju ovakvi radovi onda HŽ organizira prijevoz autobusima između stanica na kojima su radovi. Na njihovim internetskim stranicama piše kako postoje autobusi, no onda dolazimo do još jednog apsurda. Postoji popis vlakova koji neće voziti na tim relacijama, ali kada voze autobusi - ne zna se.
"Zbog remonta desni kolosijek pruge državna granica – Savski Marof – Zagreb GK bit će zatvoren za promet između kolodvora Podsused Tvornica i Zaprešić od 17. ožujka u 1.00 sat do 2. travnja u 23.59. U tome razdoblju putnike će na relaciji Zagreb GK – Savski Marof umjesto vlakova prevoziti autobusi prema rasporedu koji možete pogledati ovdje", piše na njihovim stranicama. A kada kliknete na taj link onda se otvara sljedeće:
Foto: Screenshot / HŽ
Dakle, građani mogu znati umjesto kojih vlakova će voziti autobusi (vlak 1212 Zagreb GK - Savski Marof), ali ne mogu znati raspored takvih autobusa.
Radovi na tom dijelu dionice do rujna
Iz HŽ-a nam javljaju kako je od početka radova, odnosno od 1. ožujka, pristiglo oko 200 reklamacija. A samo 22. ožujka je pristiglo njih 80. Taj dan je došlo i do kvara signalno-sigurnosnog uređaja na željezničkoj infrastrukturi u kolodvoru Borongaj zbog čega su vlakovi u gradsko-prigradskom prijevozu Grada Zagreba, pa tako i na relaciji Gajnice – Harmica, prosječno kasnili 40 minuta.
"U trenutačnim okolnostima HŽ Putnički prijevoz nije bio u mogućnosti organizirati zamjenski prijevoz autobusima s obzirom na broj vlakova koji prometuju na relaciji Gajnice – Harmica – Gajnice i prometne gužve koje nastaju u cestovnom prometu", govore nam iz Uprave HŽ-a. Iako na njihovim stranicama postoji popis vlakova koji neće voziti na upravo tim relacijama.
Između kolodvora Zaprešić i Podsused TV zatvaranje pruge je planirano sve do završetka radova na tom dijelu dionice, što se očekuje u rujnu ove godine. Nakon toga radovi će se nastaviti na poddionici između Podsuseda i Zagreb Zapadnog kolodvora.
"Završetak cjelokupne obnove pruge Savski Marof – Zagreb Zapadni kolodvor planiran je na ljeto 2022. godine", govore nam u HŽ-u.
Frustrirani građani gube strpljenje
Građani se bune na neorganizaciju. Postoji još jedan problem, a to je taj da kada vlak jednom i dođe onda su svi nakrcani u njega kao "srdele", odnosno, poštivanja epidemioloških mjera nema, a ono nije ni moguće. Na Facebooku se javljaju frustrirani građani koji ne vjeruju da moraju plaćati karte za ovakve usluge.
Foto: Screenshot / HŽ
"Jučer mi je dijete čekalo 80 minuta na Marofu i kasnio je u školu. Kada je išao doma iz škole onda je putovao od 19.10 do 21.30. Ovo je strašno što rade", piše u jednom komentaru.
Foto: Screenshot / HŽ
HŽ kaže da se ispričavaju građanima zbog mogućih kašnjena i kako ih mole za razumijevanje, ali pitanje je koliko će još razumijevanja građani imati za ovakve situacije koje su sada, nažalost, postale dio svakodnevnice.