Tko će od predsjedničkih kandidata dobiti priliku za Pantovčak, u velikoj će mjeri ovisiti o tome koliko su uvjerljivi i koliko dopiru do birača. O tome je detaljno za RTL Direkt progovorila komunikacijska stručnjakinja Ana Šimunović.
Nije važan samo svjetonazor, lijevo ili desno, što netko misli o Franji Tuđmanu i o ovlastima. Bitno je i kako prenosi svoju poruku...
"Tako je, iako predsjednik ima ograničeneovlasti i ograničenu moć, njegov utjecaj na formiranje javnog mišljenja i stajališta jako velik. Zato predsjednik u komunikacijskom smislu mora biti uzor. Ovdje govorimo i o poziciji koja se u društvu označava kao liderska, a nju označava vizija i okupljanje ljudi oko nje", kazala je Šimunović.
Predsjednica izaziva polemike oko načina na koji se ponaša u javnosti.
"Vidi se velika razlika u njenom komunikacijskom stilu. Dok je u prošlosti bila pripremljena i strukturirana, posebno u prvoj kampanji i za vrijeme prvog mandata, sad svjedočimo jednom improvizacijskom načinu nastupanja. Taj način obilježavaju ekspresivne gestikulacije i afektiranje pa imamo uočljiviji nastup. Samim time, razlika je uočljiva, javnost na tu razliku reagira i traži objašnjenje, a kad ga nema, prostor se ispuni pretpostavkama", govori komunikacijska stručnjakinja.
Što se ZoranaMilanovića tiče, on je ostao potpuno vjeran svom stilu.
"Rekla bih da je ostao vjeran svom komunikacijskom stilu i pritom mislim da nije prihvatio poruku birača koju su mu poslali na posljednjim izborima. Mislim da je ono što je dobro i što dobro čini to da ostaje vjerodostojan sebi jer kako komunicira sad, komunicirat će i kad postane predsjednik. Birači znaju na čemu su, i to je dobro. Što misli, to i govori."
Miroslav Škoro svakako zna nastupati pred javnosti, točno dozira emocije kad treba i nakon toga šalje jasne poruke. Ono što pak smeta Ani Šimunović jesu napadi koje viđa tijekom kampanje.
"Ta destrukcija i osobni napadi ničemu ne pridonose i to mi se nimalo ne sviđa".
Primjerice, Mislav Kolakušić voli komunicirati na taj način.
"Ne odstupa od nastupa kakav je imao kao sudac, pomalo vuče na autoritaran stil", naglasila je Šimunović i osvrnula se na Darija Juričana kao možda najzanimljivijeg kandidata:
"Izvrsno radi to što radi, ako mu je cilj uputiti kritiku kako se komunicira i kako se političari ponašaju. Ali, predsjednička funkcija nije satira."
Komunikacijskoj stručnjakinji Ani Šimunović preferencija i inspiracija je bivši američki predsjednik Barack Obama.
"Osim što bih njega navela kao primjer, navela bih i britanskog premijera BorisaJohnsona jer zna kako se jasno obratiti biračima i približiti im svoju poruku", komentirala je i osvrnula se na važnost sučeljavanja:
"Da, bitno je organizirati takav način rasprave kandidata jer tako birači mogu vidjeti kome bi dali glas, tko kako argumentira stavove, kako ih zastupa i na koji način. Vjerujem da se na taj način mogu donijeti puno mudrije odluke na izborima."