Hrvatska je na vrhuncu jedne od najuspješnijih turističkih sezona u povijesti. Nakon produljenog vikenda u Hrvatskoj je ostvareno gotovo tri milijuna noćenja.
Gost RTL-a Danas bio je ministar turizma Anton Kliman, koji je govorio o rekordnoj sezoni.
Ministre, mnoge se rekorde predviđalo, ima li iznenađenja, kako onih pozitivnih tako i negativnih?
Pozitivnih nema, mi smo najavljivali najveću sezonu ikad, to se upravo i dešava. Bili smo zabrinuti početkom šestog mjeseca zbog vremena, i tu su nam bili kampovi podbacili, što je sasvim normalno, no to se brzo izbalansiralo i već krajem šestog mjeseca je sve izgledalo super, brojke su narasle.
Stalno govorimo o rekordima, najboljim brojkama, koliko je turista u Hrvatskoj?
Jučer smo prema E-Visitoru imali milijun noćenja, to je već postala konstanta.
Vi ste iz istre, u čemu je tajna Istre da su redovito rekorderi, čak daleko bolji od Dubrovnika?
Istra je dugo radila na razvoju turizma, i otpočetka je bila predvodnica turističkog 'booma' u Hrvatskoj, međutim imamo dobre pokazatelje i u Dalmaciji, sve ide ka izvrsnosti i to je jedna deviza za hrvatski turizam.
Kako stojimo na kontitnentu, Zagreb vrtoglavo raste, na svakom uglu turisti, brojke?
Kontinent se nažalost nije razvijao sukladno očekivanjima, no zato u ministarstvu turizma pripremamo nekoliko proizvoda koji će sigurno obilježiti budućnost, jedna od njih je i najavljivana Crokartica koju ćemo predstaviti u nekoliko sljedećih dana kao jedan sveobuhvatni projekt razvoja domaćeg turističkog proizvoda.
Zašto ona već nije uvedena, najavljivali ste je i ranije?
Mi smo tek šest mjeseci u pogonu, to je jedan kompleksan proizvod oko kojeg ima puno posla. To je jedan projekt koji će uvelike pomoći i domaćem turizmu, ali moramo ga razviti kako spada, pa tek onda pustiti u pogon.
Ima li kakvih zanimljivih kretanja i brojki s domaćim turistima, može li se njih uopće korektno pobrojati jer znamo da se mnogi ne prijavljuju?
Nije to baš tako jednostavno, najveći je problem upravo ta naša kultura neprijavljivanja. No sustav E-Visitor sve više funkcionira i sigurno će dovesti sve pokazatelje ubrzo u red. Najveći problem je što se 98 posto turizma odvija na Jadranu, to nas mora zabrinuti ali i predstaviti nam izazov. Mi imamo prekrasnu obalu i imamo sve preduvjete da budemo jedna od najboljih turističkih destinacija Europe.