RADNIČKA FRONTA /

Katarina Peović upozorava na realnu mogućnost: Rijeka može ostati bez javnog prijevoza

Image
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL

"Rijeka može biti prijestolnica kulture, ali ne može osigurati jednostavnu i svima potrebnu uslugu – javnog prijevoza."

11.6.2020.
15:44
Goran Stanzl/PIXSELL
VOYO logo

Nositeljica liste koalicije stranaka Možemo!, Nova ljevica, Radnička fronta, Orah za 8. izbornu jedinicu Katarina Peović je u Rijeci upozorila da bi taj grad mogao ostati bez javnog prijevoza zbog teškog stanja komunalnog društva Autotrolej.

Image
ZANIMLJIVI PROGRAMI /

Ovako bi krizu riješile male stranke: 'Teret moraju nositi bogati. Na računima imaju 75 milijardi kuna'

Image
ZANIMLJIVI PROGRAMI /

Ovako bi krizu riješile male stranke: 'Teret moraju nositi bogati. Na računima imaju 75 milijardi kuna'

Peović iz Radničke fronte je istaknula da građani Rijeke moraju imati javni prijevoz. "Čemu služi gradskavlast ako ne može osigurati ni osnovne potrebe građana", upitala se.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Navela je da su razlozi teškog stanja Autotroleja pandemija koronavirusa, osiromašeno gospodarstvo Rijeke te premalo subvencioniranje javnoga gradskog prijevoza iz Grada Rijeke.

Paradoksalno je, navela je Peović, da je država odlučila financijskipomoći tvrtkama koje su u gubitku zbog pandemije, ali se to ne odnosi na one koje su u vlasništvu grada ili države. Tako je pomognuto lancima kladionica koje su prošle godine ostvarivali stotine milijuna kuna prihoda, ali ne i tvrtkama poput Autotroleja, rekla je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Riječko osiromašeno gospodarstvo, uz deindustrijalizaciju Rijeke i nedovoljno malih i srednjih poduzetnika ne osiguravaju dovoljno prihoda gradskom proračunu, ustvrdila je. Upozorila je i da Grad Rijeka sudjeluje u prihodima Autotroleja samo sa 30 posto, dok je u usporedivom gradu Mariboru, sudjelovanje gradske uprave u financiranju javnog prijevoznika 70 posto, a putna karta osjetno jefitnija. U Rijeci su jedne od najskupljih putnih karata a javni prijevoz se znatno reducirao, ocijenila je. Cinično je da gradonačelnik Vojko Obersnel nakon svega navodi da je problem Autotroleja u tome što se građani nedovoljno koriste javnim prijevozom, rekla je i zaključila da Obersnel ne djeluje u interesu svih građana.

Situaciju sigurno pogoršava i kašnjenje subvencija jedinica lokalne samouprave, korisnika usluge Autotroleja. Od predviđenih 17,5 milijuna kuna subvencija u prva četiri mjeseca naplaćeno je tek pet, istaknuli su članovi. No, pravi problem, smatraju, nije ni korona virus, ni putnici koji zaziru od autobusa, već nedostatni prihodi zbog dvije stvari – nedovoljno sredstava od grada i šireg osiromašenja Rijeke i okolice. Rijeka je osiromašeni grad iz kojeg je u sedam godina otišlo 11 tisuća stanovnika , a industrija je ugašena, istaknuto je .

Zaključeno je da, Rijeka 2020., "izgleda, može biti prijestolnica kulture, ali ne može osigurati jednostavnu i svima potrebnu uslugu – javnog prijevoza." Rješenje vide u revitalizacijilokalne privrede te stvaranju jakih privrednih sustava a ne svođenju privrede na malo i srednje poduzetništvo koje nije u stanju financirati normalnu razinu javnih usluga koje se temelje na solidarnosti i egalitarnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo