Cijene goriva predmet su brojnih polemika, ali i zabrinutosti građana i država. Posljednjih godina cijene naftnih derivata divljaju- skaču i padaju. Uzroka tome je nekoliko od COVID krize, rata u Ukrajini do sukoba na Bliskom istoku koji je svakim danom sve neizvjesniji. Zbog prevelikog rasta cijena naftnih derivata, Vlada na čelu s Andrejem Plenkovićem je u listopadu 2021. godine odlučila po prvi puta zamrznuti njihove cijene.
Odluka o zamrzavanju cijena se donosi na dva tjedna, a nakon toga se ponovno održava sjednica Vlade u kojoj se određuju cijene i nastavak te mjere ili njeno ukidanje. Vladina mjera ograničavanja rasta cijena goriva na snazi je i danas. Mi smo odlučili istražiti kako su rasle i padale cijene goriva od dolaska premijera Andreja Plenkovića na vlast 2016. godine pa sve do danas. Valja napomenuti da su nekad cijene bile različite na benzinskim pumpama, ali ovako su se mijenjale na onoj gdje građani najviše tankiraju.
Plenković je na čelo hrvatske Vlade došao 19.listopada 2016. godine, a netom prije toga odnosno 10.listopada cijene goriva naglo su skočile.
2016. godina
Benzin je tada koštao 9.19 kuna, dizel 8.47 kuna, a cijena auto plina bila je 4.02 kune. U prosincu iste godine cijene su ponovno rasle pa je tako pred samu Novu godinu, 27. prosinca. 2016., cijena Eurosupera 95 (benzina) iznosila 9.74 kune, dizela 8.90 kuna, a autoplina 4.32 kune.
2017. godina
Iako građanima 2017. nije najbolje započela što se tiče cijena goriva, već na samom početku odnosno 10.siječnja 2017. došlo je do pada cijena benzina nakon sedmotjednog uzastopnog rasta.
Tad se Eurosuper 95 s dotadašnjih 9.74 spustio na 9.71 kuna, a cijena dizela je rasla s 8.90 na 8.99 kuna, kao i autoplin čija je cijena iznosila 4.60 kuna.
U svibnju iste godine cijene naftnih derivata nastavile su padati. Benzin je koštao 9.46 kuna, a dizel 8.60 što je građanima donijelo olakšanje.
Godina je završila s ponovnim porastom cijena. Benzin je koštao 9.63 kune, a dizel 9.11 kuna, a cijena autoplina bila je 4.75 kuna.
2018. godina
U 2018. godini cijene naftnih derivata ponovno su počele rasti, a u jednom su se trenutku približile i psihološkoj granici građana koja je tada iznosila 11 kuna po litri.
U travnju je cijena benzina iznosila 9.93 kune, dizela 9.30 kuna, a autoplina 4.41 kunu.
U svibnju su cijene nastavile rasti pa je tako cijena benzina bila 9.99 kuna, dizela 9.45 kuna, a autoplina 4.62 kune.
U tri tjedna cijene goriva ponovno su skočile pa je 22.svibnja 2018. cijena Eurosupera 95 prešla 10 kuna i iznosila 10.37 kuna, Eurodizela 9.92 kune, a autoplina 4.64.
Zbog porasta cijena goriva u lipnju je došlo i do prosvjeda u kojima su vozači u brojnim gradovima zaustavili promet. To nije zaustavilo rast cijena pa su one u listopadu iznosile 10.70 kuna za benzin, 10.41 kunu za dizel i 4.88 za autoplin.
Građani su u studenom konačno mogli malo odahnuti jer su cijene konačno počele padati. Benzin je koštao 10.11 kuna, dizel 10.20 kuna, a autoplin 4.39 kuna. Te je s tim novim cijenama dizel postao skuplji od benzina.
2019. godina
Nakon što su s krajem 2018. godine cijene goriva ponovno pale ispod 10 kuna, na početku 2019. cijena litre benzina koštala je 9.24 kune, dizela 9.43 kune, a autoplina 4.15 kuna.
S krajem godine i pojavom korona virusa došlo je do ponovnog rasta cijena. Benzin je koštao 10.22 kune, dizel 9.97 kuna, a autoplin 4.37 kuna.
2020. godina
Nakon nekoliko godina stalnih porasta i visokih cijena goriva za mnoge vozače 2020. godina donijela je olakšanje jer je došlo do znatnog pada cijena goriva.
U ožujku je cijena benzina iznosila 8.83 kune, dizela 8.59 kuna što znači da su nakon tri godine cijene ponovno pale ispod 9 kuna po litri.
Pad cijena nastavio se pa je 24. travnja cijena goriva iznosila 7.86 kuna za litru benzina, 7.47 za litru dizela i 3.45 za autoplin što je bio rekordni pad cijena. Iako vrlo loša padnemijska godina, jedna je stvar bila pozitivna po kojoj će je se vozači rado sjetiti, a to su cijene goriva koje teško da će se ikada više ponoviti.
2021. godina
Nažalost, trend niskih cijena goriva nije se nastavio u 2021. već su cijene naglo počele rasti te je Vlada u listopadu morala intervenirati i zamrznuti ih. Cijene su tada prešle psihološku granicu od 11 kuna.
Naime, u ožujku je cijena benzina iznosila 10.27 kuna, dizela 9.67 kuna, a autoplina 4.78 kuna.
U listopadu je cijena benzina iznosila 11.35 kuna, a dizela 11.42 kune dok je autoplin koštao rekordnih 5.39 kuna. Nakon tog porasta Vlada se odlučila na intervenciju i zamrzavanje cijena.
Godina je završila s cijenom benzina od 11.26 kuna po litri, dizela od 10.87 kuna po litri.
2022. godina
Ogroman rast cijena goriva nastavio se i u 2022. godini. Bez obzira na intervencije Vlade cijene su i dalje bile visoke.
U ožujku je cijena benzina iznosila 12.18 kuna, dizela 12.56 kuna, a autoplina 6.97 kuna. Rast se nastavio i u svibnju kada je Eurosuper 95 koštao nevjerojatnih 13.86 kuna, dizel 13.14 kuna, a autoplin 7.63 kune.
Kraj ove turbulentne godine donio je pad cijena i blago olakšanje za građane. Cijena benzina iznosila je 9.63 kune, dizela 10.84, a autoplina 6.33 kune.
2023. godina
S prvim danom siječnja Hrvatska je prešla na euro pa su se i cijene naftnih derivata počele iskazivati u novoj valuti.
U siječnju je cijena benzina iznosila 1.54 eura odnosno 11.60 kuna , dizel 1.47 odnosno 11.08 kuna.
Vladine mjere zamrzavanja cijena goriva bile su na snazi i u ovoj godini.
Godina je završila blagim padom cijena pa je benzin koštao 1.38 eura (10.40 kuna), a dizela 1.39 eura ( 10.47 kuna).
2024. godina
U 2024 se cijena goriva stabilizirala te nema više toliko naglih skokova već raste i pada za nekoliko centi.
Trenutna cijena benzina iznosi 1.56 eura ( 11.75 kuna), benzina 1.45 eura (10.93 kune), a plavi dizel 0.91 euro (6.86 kuna).
POGLEDAJTE VIDEO: 'Cijene goriva su rezultat špekulacije, posljedice toga mogu biti pogubne za poljoprivredu. Nestašica? I to je moguće'