Je li se Tomislav Tomašević dobro snašao u ulozi gradonačelnika metropole? Politički analitičar Tomislav Stipić prokomentirao poteze zagrebačkog gradonačelnika.
"Po svemu onome što je najavljivao u svojoj kampanji, mislim da je duboko svjestan predizbornih obećanja i da je utoliko odgovoran da ih održi", kaže za Net.hr Stipić, koji smatra da je pogrešna poruka poslana imenovanjima novih ljudi u Upravi Holdinga. Tomašević je imenovao dio Uprave i Nadzornog odbora bez javnog natječaja, pravdajući to potrebom da se djeluje hitno.
"S time se trebalo možda pričekati, jer ne bi se ništa dogodilo u par tjedana. Iako, s druge strane postoji jedan valjan argument zašto je on to morao napraviti, a to je da novac na dnevnoj razini curi unedogled", kaže Stipić. Problem su u tom konkretnom slučaju bili navodno neki stari ugovori koji nisu bili obnovljeni, pa su se cijene pojedinih usluga drastično povećale. To bi mogao biti jedan od razloga zašto je Tomašević požurio s imenovanjem nove uprave.
Tomašević je pomalo i strog po pitanju komunikacije zaposlenika gradske uprave u javnosti. Naime, u javnost su procurili interni mailovi s pravilima koja zaposlenici moraju poštovati. Između ostalog, malo stroži režim vrijedi i za istupe u medijskom prostoru.
"To je dobra odluka s obzirom na to da ti ljudi nisu njegovi, da ih tako nazovemo, i on ih jednostavno ne može kontrolirati, osim da im da striktnu naredbu da se pridržavaju njegova bontona", kaže nam Stipić i ističe kako budući da je on dobio povjerenje građana, ima pravo određivati način komunikacije bilo koga iz gradske administracije s medijima. "Moguće je da je time zapravo želio suzbiti neka naklapanja koja bi mogla početi od te stare Bandićeve administracije", pojašnjava.
Automobili: Populizam ili velika ušteda?
Da će biti štedljiv i da će paziti na svaku kunu, pokazao je i nedavno kada je poništio javni natječaj za nabavu novih vozila, ali i uvelike smanjio vozni park, pa je od 146 vozila, Tomaševićeva administracija spala na njih 44.
Stipić kaže da ako će to pridonijeti milijunskim uštedama, onda to nije samo populizam.
"Međutim, ja bih rekao da se tu se krije jedna opasnost. Dakle, ako želiš imati najbolje ljude na pročelničkim mjestima, onda ta mjesta zaslužuju i neke povlastice, da se jave najbolji ljudi. Danas u poslovnom svijetu, recimo netko tko je rukovoditelj, pa čak i u realnom sektoru, ako nema neke benefite u smislu korištenja automobila 24 sata, vjerojatno se niti neće javiti na natječaj, i otići će na neki posao koji će mu biti lukrativniji. Tako da se tu zapravo krije jedna zamka, ja se nadam da se to Tomaševiću neće dogoditi", pojašnjava.
Što se tiče samih automobila, nije čudno što je on za svoje potrebe odabrao Opel Astru, jer je on sam osoba koja promovira zeleni promet, održiv promet, javni prijevoz, bicikle. "Naravno da se od njega očekuje da napravi iskorake i u tom segmentu. Ono što je on napravio za sebe, ostavio si je Astru, to je od njega bilo i za očekivati. Tu ne vidim populistički potez, to je jednostavno stvar njegova izbora. No, 'na kraju se punti zbrajaju'. Vidjet ćemo koliko će ta odluka imati utjecaja na ukupnu uštedu koju on planira provesti u sljedećem mandatu", kaže.