Od 7. rujna učenici će pohađati nastavu u učionicama uz pridržavanje svih epidemioloških mjera.
U iznimnim slučajevima u suradnji s CARNET-om nastojat će se osigurati online nastava, u pravilu prema unaprijed određenom rasporedu za učioničku nastavu, za sve učenike koji zbog epidemioloških razloga neće moći sudjelovati na nastavi u učionicama, rekli su iz Ministarstva znanosti i obrazovanja, a prenosi Novi list.
Novi ministar, Radovan Fuchs, od kako je došao na tu funkciju pokazivao je sklonost povratku u rujnu svih učenika u školske klupe bez obzira na to što je trenutačna epidemiološka situacija gora nego na kraju prošle školske godine kada je nastavnu godinu većina učenika završila u virtualnom okruženju.
"Kako je za očekivati da će većina učenika sudjelovati na nastavi u učionicama te da će se za iznimne slučajeve osigurati alternativna online nastava, procjenjujemo da neće biti potrebe za Školom na Trećem koja se odvijala u zaista izvanrednim okolnostima lockdowna", naglasili su u Ministarstvu.
S detaljima epidemioloških mjera koje će se u školama morati poštovati iz ministarstva još ne izlaze, međutim iskustvo povratka nižih razreda osnovnih škola na nastavu daje naslutiti stroga higijenska pravila te poštovanje fizičke distance, a upravo bi ta distanca mogla biti problem. Lako je bilo smjestiti učenike na nastavu s metar i pol fizičkog razmaka u uvjetima kada se ta nastava odvijala samo za niže razrede.
U toj situaciji mnoge su škole zadržale dvosmjenski rad kako bi smanjile broj učenika u jednoj smjeni, a kako će to realizirati od jeseni kada se u klupe vrate sve generacije učenika, za sada je otvoreno pitanje.
Iako škole još nisu dobile nikakav službeni dopis o povratku svih učenika na nastavu, ravnatelj najbrojnije riječke škole, OŠ Srdoči, Ivan Vukić, kao jednu od mogućnosti vidi prelazak rada škole s jednosmjenskog na dvosmjenski rad.
"Svaka škola je specifična. Mi smo imali tu sreću da imamo puno prostora i mogli smo organizirati nastavu nižih razreda tako da je svaki uzrast boravio na svom katu. Takav socijalni razmak u jednoj smjeni s gotovo 800 učenika ne možemo postići od jeseni. Kao jedna od mogućnosti nameće se dvosmjenski rad, ali to treba usuglasiti s Vijećem roditelja, Školskim odborom, osnivačem i ministarstvom. Na svoju ruku ništa ne možemo poduzimati. Trenutačno to vidim kao jedini način smanjenja gužve u školama. Međutim, mi si na sreću možemo to priuštiti, a ostaje pitanje što će one škole koje već rade u dvije smjene i koje su prenapučene. Male škole, s 200 do 300 učenika, elegantno mogu riješiti problem organizacije nastave za sve učenike uz distancu, a kod škola s puno većim brojem učenika, to će biti puno teže", kaže Vukić