ČEŠLJANJE WEB TRGOVINA /

Inspekcija obavila nadzor na internetu: Zabilježeni su slučajevi nepoštene prakse, a dvije trgovine su ugašene

Image
Foto: Ilustracija: Igor Kralj/PIXSELL

Iako u 44 od 77 web trgovina nije bilo nepravilnosti, u 42 posto slučajeva trgovci nisu potrošačima dali sve predugovorne informacije

17.11.2021.
13:31
Ilustracija: Igor Kralj/PIXSELL
VOYO logo

Inspektori Državnog inspektorata tijekom listopada su provodili su ciljane inspekcijske nadzore sklapanja ugovora na daljinu putem interneta, a neki od nadziranih trgovaca počinili su više prekršaja pa je tako ukupno utvrđeno 46 prekršaja.

Nadzorima je obuhvaćeno 77 web trgovina koje posluju na području Hrvatske. U 44 nadzora nisu utvrđene povrede propisa. S druge strane, 42 posto nadziranih web trgovina nije pružilo potrošačima sve propisane predugovorne informacije prija sklapanja ugovora putem web trgovine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nepoštena poslovna praksa

U tri slučaja utvrđena je nepoštena poslovna praksa, odnosno isticanje zavaravajućih informacija o osnovnim obilježjima proizvoda, cijeni proizvoda kao i pružanje potrošačima zavaravajućih informacija u odnosu na identitet trgovca. Pojedini utvrđeni prekršaji otklonjeni su tijekom inspekcijskog nadzora, dok će za sve ostale utvrđene prekršaje biti poduzete zakonom propisane prekršajne mjere, navodi se u priopćenju Državnog inspektorata.

Image
MISLITE DA JE SAD SVE SKUPO? /

Pričekajte malo, stvari bi mogle postati još gore; Stručnjakinja upozorava: 'To je nešto s čime se potrošači sada moraju pomiriti...'

Image
MISLITE DA JE SAD SVE SKUPO? /

Pričekajte malo, stvari bi mogle postati još gore; Stručnjakinja upozorava: 'To je nešto s čime se potrošači sada moraju pomiriti...'

Nadalje, u dva slučaja trgovačka društva nisu bila registrirana za obavljanje djelatnosti usluga informacijskog društva zbog čega im je rješenjem zabranjeno obavljanja djelatnosti trgovine putem interneta, te su poduzete prekršajne mjere.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Fokus na pružanju informacija i usluga

Fokus nadzora bio je na ispunjavanju obveza trgovca o pružanju svih predugovornih informacija potrošačima, budući da je prema članku 57. Zakona o zaštiti potrošača trgovac u obvezi prije samog sklapanja ugovora pružiti predugovorne informacije koje između ostalog uključuju informaciju o glavnim obilježjima robe ili usluge, svome nazivu i sjedištu, adresi elektroničke pošte, maloprodajnoj cijeni robe ili usluge kao i uvjetima plaćanja i isporuke robe ili pružanja usluge.

Fokus je bio i na vremenu isporuke robe ili pružanja usluge, uvjetima, rokovima i postupku izvršavanja prava na jednostrani raskid ugovora te o obvezi potrošača da snosi troškove vraćanja robe trgovcu u slučaju da iskoristi pravo na jednostrani raskid ugovora.

Potrošači u slučaju kupnje putem interneta potrošači imaju pravo, ne navodeći razloge, raskinuti ugovor sklopljen na daljinu u roku od 14 dana od dana kada je roba predana u posjed potrošača, kako je propisano Zakonom o zaštiti potrošača. Pri tome potrošači prije isteka navedenog roka moraju trgovca obavijestiti o svojoj odluci i to putem obrasca za jednostrani raskid ugovora koji osigurava trgovac ili putem bilo koje druge nedvosmislene izjave.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo