U današnjem svijetu uređaji se kvare sve brže i brže, od perilice rublja do mobilnih uređaja. Zato je potrošačima iznimno važno za znati koja im prava donosi zakonsko, komercijalno i produljeno jamstvo.
Zakonsko jamstvo vrijedi dvije godine i za proizvod odgovara trgovac pa je trgovina u kojoj je kupljen prva adresa na koju se treba obratiti u slučaju kvara. Međutim, kupcima se često nudi i komercijalno jamstvo koje se dodatno plaća.
'Komercijalna jamstva nude neke ekstra situacije'
"Razlika između komercijalnog jamstva i zakonskog jamstva bi trebala biti upravo u tome što komercijalna jamstva trebaju nuditi neke ekstra situacije. Npr. mobitel ili neki drugi tehnički proizvod je upao u vodu, došlo je do neke situacije koju smo mi prouzrokovali pa je došlo do kvarenja uređaja", kazala je Tanja Popović Filipović, predsjednica Centra za edukaciju i informiranje potrošača iz Osijeka za HRT te dodaje kako je komercijalno jamstvo gotovo identično zakonskom pa ga potrošač nema razloga kupiti.
"Zakonsko jamstvo je dakle obavezno i ono ga svakako sljeduje, a kod većine aparata produljeno jamstvo se poklanja kupcu kao dokaz o kvaliteti uređaja. Dakle, jednako se koriste zakonsko i produljeno jamstvo", kaže Dragan Bošnjak, voditelj poslovnice Elipso iz Osijeka.
Velik broj pritužbi na kvarenje
Tanja Popović Filipović objašnjava kako dobivaju velik broj pritužbi na kvarenje određenih uređaja u jamstvenom roku.
"Najteže je ostvariti ta prava jer trgovac, odnosno proizvođač, želi da se sam uređaj servisira, što mi apsolutno ne prihvaćamo kada se radi o uređaju tek kupljenom, kad je prošlo nekoliko mjeseci, mjesec dana, pojašnjava."
U takvim slučajevima savjetuju potrošača da taj uređaj zamijeni ili pak potrošaču vrati novac kako bi on mogao negdje drugdje kupiti novi uređaj.