Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) u siječnju je zaprimio dvostruko više prijava pacijenata koji se žale na nedostupnost obiteljskih liječnika, s kojima nikako ne mogu uspostaviti kontakt, doznaje se u petak u HZZO-u. U siječnju je zabilježen značajno veći broj zaprimljenih mailova pacijenata pa je Zavod postupao po dvostruko više pritužbi od prosjeka za posljednja tri mjeseca prošle godine, kažu u HZZO-u.
Zbog čestih prigovora pacijenta na uspostavu kontakta s ordinacijama osobno, putem telefona, elektroničkom poštom ili na druge načine, početkom studenoga 2020. godine, u jeku epidemije koronavirusa koja je otežala dostupnost zdravstvene zaštite, otvorena je e-mail adresa "zovem doktora". U proteklom razdoblju HZZO je zaprimio 2697 mailova s pritužbama pacijenata kojima njihovi obiteljski liječnici ne odgovaraju na telefonski poziv, a u 928 slučajeva ocijenjena je osnovanost pritužbe na "otežanu dostupnost odnosno nemogućnost uspostavljanja pravovremenog kontakta s ordinacijama obiteljske zaštite".
Bilo je i kazni
Nakon zaprimljene pritužbe zaposlenici Zavoda odmah provjere navode iz predstavki, stupaju u kontakt s ordinacijama (telefonski ili putem elektroničke pošte), obavještavaju doktora-nositelja tima o potrebi povratnog poziva prema pacijentu, te o utvrđenome obavještavaju pacijenta koji je poslao pritužbu. U slučaju ponavljanja prijava pojedinog obiteljskog liječnika i u slučaju sumnje u težu povredu ugovornih obveza provodi se kontrola ordinacije koja ima ugovor s HZZO-om.
Od uspostave e-mail adrese "zovem doktora" do 31. siječnja 2022. Zavod je proveo ukupno 29 kontrola u ordinacijama i izrekao 11 ugovornih mjera. Izrečeno je osam pisanih opomena, jedna pisana opomena i novčana kazna od 1000 kuna, jedna pisana opomenu uz umanjenje 10 posto mjesečnog iznosa ordinaciji, te jedna opomena pred raskid ugovora uz novčanu kaznu od 3000 kuna.
Kako prijaviti nedostupnost liječnika?
U tijeku je provođenje još nekoliko kontrola s mogućim izricanjem ugovorom previđenih mjera, poručuje HZZO. Pacijenti prigovor mogu poslati na e-mail adresu zovem.doktora@hzzo.hr.
U prigovoru je potrebno navesti osobne podatke (ime i prezime, OIB i telefon za kontakt), te ime i prezime izabranog doktora na kojeg se pacijent žali. U HZZO-u kažu da bez navedenih podataka neće moći postupiti, odnosno stupiti u kontakt s doktorom primarne zdravstvene zaštite i pomoći u žurnom rješavanju problema.