Predsjednica KoHOM-a, kordinacije hrvatske obiteljske medicine, Nataša Ban Toskić, gostovala je na N1 televiziji gdje je komentirala odluku Ministarstva zdravstva da obiteljski liječnici trebaju telefonski zvati pacijente starije od 65 godina i potaknuti ih na cijepljenje.
"Mi smo u petak dobili službenu pismenu odluku ministra, o kojoj već cijela Hrvatska sve zna, a to je da krenemo redom zvati sve 65+ pacijente koji se dosad nisu odlučili za cijepljenje. Nama se čini konfuznom odlukom, epidemija traje već dvije godine, cijepljenje godinu dana, mislim da ne postoji osoba u Hrvatskoj koja nije čula za mogućnost cijepljenja, a nas su naši pacijenti, dakle svaki od njih, 11 puta kontaktirali tijekom prošle godine i pritom smo sasvim sigurno ponudili i cijepljenje", rekla je, dodajući da je prije samo mjesec dana ministar isti zadatak delegirao patronažnim sestrama, a uspjeh nije bio bogzna kakav.
Ljudi znaju tko ih je cijepio
Rekla je da se iz izjava vodećih ljudi Stožera i Ministarstva zdravstva ostavlja dojam kao da se obiteljskim liječnicima ne da pretjerano se angažirati.
"Pa tko je dosad cijepio više od dva milijuna ljudi? 158 epidemiologa? Ljudi znaju tko ih je cijepio, tko ih je zvao na cijepljenje. Tko je, uostalom, radio popise zainteresiranih za cijepljenje, tko cijepi na punktovima, na Velesajmu, u domovima umirovljenika, u ordinacijama?", pita se.
“Mi to cijelo vrijeme radimo i mislim da nema osobe u Hrvatskoj koja toga nije svjesna i začudna je retorika koja nimalo ne motivira liječnike, iako ćemo mi sasvim sigurno poslušati ministra, jer to je ratna zapovijed i mi ćemo je poslušati, ali možemo iznijeti svoje mišljenje i da ćemo postati krajnje nedostupni svojim pacijentima, koji nas čekaju u ordinacijama”, kazala je predsjednica KoHOM-a.
"Potrebno je otvoriti svaki pojedinačni karton, osobe starije od 65 godina, provjeriti je li cijepljena, napraviti popis, nazvati, obaviti ljubazan razgovor, pokazati empatiju, razumijevanje, dati objašnjenje, sve to traje 10-ak minuta. Svaki razgovor s pacijentom uključuje i ono što nije bila tema prvotnog razgovora. Kažu da ćemo za sve koje ne uspijemo kontaktirati ići u kućne posjete. Što je kućna posjeta obiteljskog liječnika? Ako je netko izrazio neslaganje, zar ćemo mi ići nekome u kuću i govoriti da se cijepi?", rekla je.
Sada će biti još nedostupniji
"Mi godinama trpimo kritike da smo nedostupni na telefon, sad ćemo biti još nedostupniji. Mi smo godinama govorili, rasteretite nas nepotrebne administracije i dajte da se bavimo svojim poslom, medicinom. Ne, mi se umjesto toga bavimo naručivanjem, ne samo na cijepljenje i briseve, nego za sve dijagnostičke preglede", kaže.
"Kako uvjeriti nekoga nakon dvije godine pandemije da se cijepi, ako on to neće?", pita se Ban Toskić.