HRVATSKI TURIZAM JE NA KOLJENIMA: /

Situacija je neizvjesna, a najave zasad ne obećavaju; 'Otvaramo hotel, a nemamo rezervacija'

Image
Foto: Srećko Niketić/Pixsell

Najave za sezonu nikad nisu bile bolje, ali onda je s koronom nastupilo vrijeme brige i neizvjesne budućnost za hrvatski turizam

1.6.2020.
7:00
Srećko Niketić/Pixsell
VOYO logo

Koronakriza je uništila vjerojatno jednu od najboljih turističkih sezona koju smo trebali imati. Umjesto rezervacija diljem Dalmacije uslijedilo je otkazivanje istih, umjesto gužve ulice su prazne, baš kao i terase kafića i restorana, javlja RTL.

Cijeli turistički sektor našao se u neizvjesnoj situaciji, a najave za sada ne obećavaju. Ulična svirka tek za rijetke prolaznike, a kroz uske ulice nema više guranja s brojnim turistima. Tek rijetki uživaju u polupraznom gradu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
STRANCI VIŠE NEGO IKAD TRAŽE NEKRETNINE I TO NAJVIŠE U OVOM DIJELU HRVATSKE: /

'Kuće koje prije nitko nije htio, sad su odjednom atraktivne'

Image
STRANCI VIŠE NEGO IKAD TRAŽE NEKRETNINE I TO NAJVIŠE U OVOM DIJELU HRVATSKE: /

'Kuće koje prije nitko nije htio, sad su odjednom atraktivne'

"Kod vas gotovo nije bilo koronavirusa, bilo je vrlo malo. Baš zato smo i došli", kazao je Schubert iz Njemačke.

Prvi gosti stigli, ali posla i dalje nema

Split je u svibnju prošle godine imao više od 200 tisuća noćenja. Ali sad brojni zjape prazni. Iz grupacije luksuznih I jedinstvenih hotela okrenuti su uglavnom američkim gostima, a noćenja mogu izbrojiti na prste. Ipak, dva su objekta otvorili, a uskoro će i treći. "Hotel otvaramo od sutra, 1. lipnja, ali najave i buking svakim danom se otkazuju, a to nas dovodi u situaciju da ne znamo što će biti u sedmom, osmom i devetom mjesecu. Ništa nemamo da je unaprijed rezervirano… čekamo last minute rezervacije", prokomentirao je Nenad Nižić, vlasnik hotela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako su prvi gosti u splitsku zračnu luku stigli, posla za mnoge i dalje nema. Osobito teška situacija je za turističke vodiče.

"Nama nedostaje tržište, nije samo u pitanju sad da smo mi savladali koronavirus, nego nama nedostaje tržište, a to su druge zemlje koje su još dijelom ugrožene i nije epidemiološka slika najbolja", rekla je Anita Birimiša koja radi kao turistički vodič.

Mjere korisnije na jesen?

Restorani se uhodavaju i očekuju malo veću navalu kako stranih tako i domaćih gostiju.

"Evo već sad je trenutak da je likvidnost pri kraju i da ne možemo izdržati cijelu zimu ako ništa od sezone ne bude, a budući da sezonu imamo inače do kraja listopada, tako ako i ova krene nadam se da će učiniti barem do tri do četiri mjeseca", kazao je vlasnik restorana Luka Bokavšek.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mnogi se pitaju jesu li vladine mjere možda bile korisnije na jesen.

"Kakva je sad situacija bilo bi bolje da te mjere budu za listopad, studeni i prosinac nego sad i to je za pozdraviti. Ne znamo što će biti s budućnosti, što će biti s covidom, što će biti s idućom godinom", kazao je Nižić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najave za sezonu nikad nisu bile bolje, ali onda je s koronom nastupilo vrijeme brige i neizvjesna budućnost za hrvatski turizam.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo