Zadnji je vikend špice sezone - ljeta u kojem smo gotovo pa dostigli rekordnu 2019.-tu godinu. Prema najnovijim podacima sustava e-visitor u Hrvatskoj je trenutačno 870 tisuća turista, 770 tisuća stranih.
U isto vrijeme prošle godine Hrvatska je imala 485 tisuća turista, gotovo upola manje nego ove sezone koja je stigla nadomak dosad najuspješnije 2019., kad se zadnjeg vikenda u kolovozu u zemlji odmaralo oko 910 tisuća turista.
Ovog kolovoza smo lanjski premašili za 50 posto, a brojem noćenja dosegli smo 93 posto rezultata 2019. Kad se usporede godine, ove smo na 75 posto pretpandemijske turističke sezone.
No, ova sezona još nije gotova, o čemu najbolje svjedoče današnje gužve u mjestima na obali.
Mravinjak na riječkom Korzu svjedoči da je kraj kolovoza turistički i dalje jako uspješan. Oblačno vrijeme i pad temperature ispraznili su plaže i napunili centre svih gradova na obali. Sada je vrijeme za razgledavanje znamenitosti i šoping.
"Vrijeme može uništiti godišnji odmor, ali ovdje je toplije nego u Njemačkoj", kaže Constance iz Njemačke.
"Došli smo ovdje iz Češke. Ovdje smo pola na godišnjem pola na poslu. Danas smo u Rijeci zbog vremena i da obavimo sve što nam treba za djecu", govori Lucy iz Češke.
U Hrvatskoj su trenutno najbrojniji turisti iz Njemačke, Poljske, Austrije, Češke, Slovenije, ali i Hrvatske. Domaćih turista je u ovom trenutku oko 100 tisuća.
Ostati ispod crvenog imperativ i za postsezonu
"Blizu je 2019., prezadovoljni smo, bolje je nego prošle godine. Turisti su nam od svagdje... Od 15. rujna, pa nadalje, bit ćemo jeftiniji za nekih 25-30 posto i nadamo se da ćemo imati gostiju i dalje", poručuje vlasnik hostela iz Rijeke Agron Rudari.
Kiša je zadnja dva dana uzrok velikim gužvama u Zadru, ali i vrijeme kada trgovci i ugostitelji najviše zarade.
"Ovo ljeto je bilo dosta neobično, ustvari neočekivano. Broj gostiju je sve veći i jedna situacija, poslije Gospe obično je taj kontinuitet padao, a sada to ne pada i čini mi se da sve više gostiju dolazi", kaže ugostitelj iz Zadra Neven Kožul.
Do posljednjeg trenutka neizvjesna sezona, koju je obilježio last minute booking, u dva mjeseca se iz ružnog pačeta pretvorila u labuda.
"Teško je bilo što predviđati, jer vidjeli smo da sve što smo do sada predviđali, da smo pogriješili. Nadamo se ćemo odraditi jedan dobar deveti mjesec, da će ljudi dolaziti i da ćemo na kraju svi skupa biti zadovoljni", govori predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija Tome Fain.
Split i bez ultre bilježi dobre brojke i zaradu ugostitelja i iznajmljivača. Od početka godine do sada u gradu pod Marjanom ostvareno je milijun i 200 tisuća noćenja što je 54 posto više od cijele prošle godine i tek 15 posto manje od 2019.
"Ali, moramo biti odgovorni jer iznimno je bitna i vrijednost za novac naših gostiju. Znači, potrebno je da dobiju ono malo više za novac koji potroše u destinaciji jer dogodine kad se vrate stara tržišta u okruženju, na Mediteranu, i kada svi budu velika konkurencija, treba zadržati ovoga gosta i treba ga ponovno vratiti", kaže direktorica TZ Grada Splita Alijana Vukušić.
Ljeto u kojem se od svih mapa najprije gledalo epidemiološke i odlazilo u regije nisu u crvenom, Hrvatska je dobro iskoristila. Ostati ispod crvenog imperativ je i za postsezonu.