KOLOVOZ ZA PAMĆENJE / Hrvatska dostigla 93 posto rekordne 2019. godine: Na moru i dalje 870 tisuća turista, gotovo dvostruko više nego lani!

Ljeto u kojem se od svih mapa najprije gledalo epidemiološke i odlazilo u regije nisu u crvenom, Hrvatska je dobro iskoristila

28.8.2021.
18:30
VOYO logo

Zadnji je vikend špice sezone - ljeta u kojem smo gotovo pa dostigli rekordnu 2019.-tu godinu. Prema najnovijim podacima sustava e-visitor u Hrvatskoj je trenutačno 870 tisuća turista, 770 tisuća stranih. 

U isto vrijeme prošle godine Hrvatska je imala 485 tisuća turista, gotovo upola manje nego ove sezone koja je stigla nadomak dosad najuspješnije 2019., kad se zadnjeg vikenda u kolovozu u zemlji odmaralo oko 910 tisuća turista. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovog kolovoza smo lanjski premašili za 50 posto, a brojem noćenja dosegli smo 93 posto rezultata 2019. Kad se usporede godine, ove smo na 75 posto pretpandemijske turističke sezone. 

No, ova sezona još nije gotova, o čemu najbolje svjedoče današnje gužve u mjestima na obali.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
JOSIP MIKULIĆ /

Hrvatska je turistički hit, no slabost ostaje slabost: Što je hrvatskom turizmu prijeko potrebno za RTL.hr analizira stručnjak za turizam

Image
JOSIP MIKULIĆ /

Hrvatska je turistički hit, no slabost ostaje slabost: Što je hrvatskom turizmu prijeko potrebno za RTL.hr analizira stručnjak za turizam

Mravinjak na riječkom Korzu svjedoči da je kraj kolovoza turistički i dalje jako uspješan. Oblačno vrijeme i pad temperature ispraznili su plaže i napunili centre svih gradova na obali. Sada je vrijeme za razgledavanje znamenitosti i šoping.

"Vrijeme može uništiti godišnji odmor, ali ovdje je toplije nego u Njemačkoj", kaže Constance iz Njemačke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Došli smo ovdje iz Češke. Ovdje smo pola na godišnjem pola na poslu. Danas smo u Rijeci zbog vremena i da obavimo sve što nam treba za djecu", govori Lucy iz Češke.

U Hrvatskoj su trenutno najbrojniji turisti iz Njemačke, Poljske, Austrije, Češke, Slovenije, ali i Hrvatske. Domaćih turista je u ovom trenutku oko 100 tisuća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ostati ispod crvenog imperativ i za postsezonu

"Blizu je 2019., prezadovoljni smo, bolje je nego prošle godine. Turisti su nam od svagdje... Od 15. rujna, pa nadalje, bit ćemo jeftiniji za nekih 25-30 posto i nadamo se da ćemo imati gostiju i dalje", poručuje vlasnik hostela iz Rijeke Agron Rudari.

Kiša je zadnja dva dana uzrok velikim gužvama u Zadru, ali i vrijeme kada trgovci i ugostitelji najviše zarade. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ovo ljeto je bilo dosta neobično, ustvari neočekivano. Broj gostiju je sve veći i jedna situacija, poslije Gospe obično je taj kontinuitet padao, a sada to ne pada i čini mi se da sve više gostiju dolazi", kaže ugostitelj iz Zadra Neven Kožul.

Do posljednjeg trenutka neizvjesna sezona, koju je obilježio last minute booking, u dva mjeseca se iz ružnog pačeta pretvorila u labuda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Teško je bilo što predviđati, jer vidjeli smo da sve što smo do sada predviđali, da smo pogriješili. Nadamo se ćemo odraditi jedan dobar deveti mjesec, da će ljudi dolaziti i da ćemo na kraju svi skupa biti zadovoljni", govori predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija Tome Fain.

Split i bez ultre bilježi dobre brojke i zaradu ugostitelja i iznajmljivača. Od početka godine do sada u gradu pod Marjanom ostvareno je milijun i 200 tisuća noćenja što je 54 posto više od cijele prošle godine i tek 15 posto manje od 2019. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ali, moramo biti odgovorni jer iznimno je bitna i vrijednost za novac naših gostiju. Znači, potrebno je da dobiju ono malo više za novac koji potroše u destinaciji jer dogodine kad se vrate stara tržišta u okruženju, na Mediteranu, i kada svi budu velika konkurencija, treba zadržati ovoga gosta i treba ga ponovno vratiti", kaže direktorica TZ Grada Splita Alijana Vukušić.

Ljeto u kojem se od svih mapa najprije gledalo epidemiološke i odlazilo u regije nisu u crvenom, Hrvatska je dobro iskoristila. Ostati ispod crvenog imperativ je i za postsezonu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 18
Gledaj užvio 13.srpnja
VOYO logo