ISTRAŽIVANJE /

Hrvatice sve više kupuju online i prije kupovine čitaju recenzije drugih korisnika

Image
Foto: Thinkstockphotos.com

Online istraživanje portala Žena.hr, kojem su se odazvale 843 ispitanice, otkriva kupovne navike žena u Hrvatskoj.

7.12.2015.
10:10
Thinkstockphotos.com
VOYO logo

Na koji način se najčešće informirate o proizvodima koje kupujete? Utječu li on-line recenzije proizvoda na vašu oduku kod kupovine? Koliko često kupujete proizvode putem interneta?

Ovo su neka od pitanja koja su postavljena u istraživanju provedenom u sklopu projekta Proizvod godine kojeg četvrtu godinu za redom organizira najposjećeniji hrvatski ženski portal www.zena.hr. Izbor za proizvode godine održava se s ciljem slušanja glasova isključivo čitateljica koje tom prilikom otkrivaju koje brendove u Hrvatskoj smatraju najpopularnijima i najpoželjnijima. Proizvodi su podijeljeni u dvadeset i sedam kategorija koje pokrivaju većinu robe široke potrošnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Online istraživanju su se odazvale 843 ispitanice, a njihovi odgovori daju uvid u kupovne navike većinom ženske populacije. Istraživanje je pokazalo nastavak trenda sve veće važnosti interneta kao medija u kupovini, i kroz rast kupovine preko interneta, ali i sve više kao glavnog medija za informiranje o proizvodima prije kupovine.

Gotovo 50% žena barem jednom mjesečno kupuje on-line, 44% jednom u nekoliko mjeseci, a samo 8% ispitanica nije nikada kupovalo on-line.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čak 80% ispitanica je odgovorilo da im je internet primarni medij putem kojeg se informiraju o proizvodima koje kupuju, a internet portali s 88% prednjače kao glavni medij putem kojeg ispitanice dobivaju informacije o novim proizvodima na tržištu. Slijede društvene mreže s 49% te TV oglasi s 41%.

Gotovo 73% ispitanica se često ili ponekad u trgovini služi mobilnim uređajem kako bi na internetu pronašle informacije o nekom proizvodu. To se u velikoj mjeri odnosi na traženje recenzija proizvoda koje imaju veliku ulogu kod kupovine. Čak 99% žena čita recenzije drugih korisnika, a kod svake druge žene recenzije utječu na odluku o kupovini. Pri tome 74% žena najvjerodostojnijima smatra recenzije drugih korisnika, 15% blogera,  a 12% novinara/stručnjaka internetskih portala.

Ispitanice se prije kupovine informiraju na internetu i čitaju on-line recenzije prvenstveno za kozmetičke proizvode (83%), zatim za potrošačku elektroniku (69%), kućanske aparate (66%), lijekove i dodatke prehrani (47%) itd.

Rezultati istraživanja predstavljeni su i u priloženoj infografici.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: žena.hr
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo