KUPCI NEZADOVOLJNI / Hrvati navalili na udruge potrošača, šalju masu prigovora: Žale se na sve, a posebno ih muči jedna stvar

Image
Foto: Shutterstock

U Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača (HUZP) sa sjedištem u Zagrebu dnevno prime i po 40 poziva s pitanjima ili primjedbama nezadovoljnih građana

15.12.2023.
8:39
Shutterstock
VOYO logo

Da građani muku muče s raznim problemima što se tiče njihovih potrošačkih prava, govori i podatak da udrugama neprestano zvone telefoni i stižu mailovi nezadovoljnih građana.

"Ove godine najviše smo prigovora potrošača dobivali zbog problema s majstorima i nabavom namještaja. Stolari koji izrađuju namještaj, trgovci pa čak i veliki prodajni centri namještaja nisu isporučivali robu na vrijeme, u rokovima u kojima su najavili. Odgovaralo im je da onima kojima su već naplatili kuhinju ili neki drugi namještaj prolongiraju dostavu jer su u međuvremenu imali bolje ponude od novih kupaca koji su bili spremniji dati više novca da što prije dođu do kuhinje ili namještaja”, rekao je za N1 Marko Paripović, predsjednik Potrošačkog centra iz Rijeke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
TAKO SE 'KUPUJE' KUPAC /

Naravno da država može zaštititi potrošače kada to želi, ovako nešto bismo objeručke prihvatili u Hrvatskoj

Image
TAKO SE 'KUPUJE' KUPAC /

Naravno da država može zaštititi potrošače kada to želi, ovako nešto bismo objeručke prihvatili u Hrvatskoj

Veliki je problem, dodaje, i s dostavnim službama koje robu kupljenu preko interneta ne dostavljaju kupcima na adekvatan način, pogotovo razne uređaje koji se pritom oštete. "Mnogi takvi uređaji već u startu su neispravni i imaju tvorničke nedostatke prema Zakonu o obveznim odnosima i Zakonu o zaštiti potrošača. Problem je što trgovci često nastoje natjerati potrošače da se brzo zamore od podnošenja prigovora i da jednostavno preuzmu neispravni uređaj", napominje Paripović.

No, smanjio se broj prigovora potrošača na teleoperatere i davatelje javnih usluga, kojima je ranije bila adresirana većina primjedbi. U Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača (HUZP) sa sjedištem u Zagrebu dnevno prime i po 40 poziva s pitanjima ili primjedbama nezadovoljnih građana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Najviše je prigovora zbog kvarova na mobitelima, laptopima, kućanskim uređajima, ali i na automobilima. Toga ima najviše. Drugi najčešći prigovori odnose se na teleoperatere i režijske troškove. Ima dosta prigovora i na zdravstvene usluge, turistička putovanja… ma nema čega nema", kaže predsjednica HUZP-a Ana Knežević.

Knežević kaže da savjetuju građane kome i kako da upute službeni prigovor te im objasniti proceduru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"U slučaju kvarova robe i drugih nedostataka, potrošač se najprije mora obratiti trgovcu, a ako s njim ne riješi problem ili je nezadovoljan kako je problem riješen, onda se obraća Državnom inspektoratu. U slučaju prigovora na javne usluge, potrošač se prvo treba obratiti obratiti službama za potrošače u poduzećima koja pružaju usluge, a zatim, ako i dalje nisu zadovoljni, postoji treća instanca – nadležne agencije. Za poštu, teleoperatore i željeznicu to je HAKOM, za banke i osiguravajuća društva – HANFA, a za distributere struje i plina nadležna je HERA. Ako i time nisu zadovoljni, onda se potrošači obraćaju Državnom inspektoratu, a na koncu im preostaje sudski postupak", objasnila je Knežević.

Od prošle godine, kaže Knežević, izmjenama Zakona o obveznim odnosima svi uređaji koji se pokvare najprije moraju ići na popravak u servis, a tu nastaje problem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“U Hrvatskoj nema dovoljno servisa, u servisima nema dovoljno majstora, a nema ni dovoljno rezervnih dijelova pa ljudi dugo čekaju na popravak. Ljetos su zaredali problemi s kosilicama trave. Bilo je kišovito, trava je rasla ko blesava, a nama se nekoliko ljudi javilo da su novokupljene kosilice zbog kvara morali odnijeti na servis. Tko je kupio kosilicu da kosi travu u vrijeme kada se trava kosi, njemu ona ne treba sada za Božić. Na kraju je čovjek platio košnju trave dok je kosilica bila na popravku. On, naravno, ima pravo na naknadu štete, ali ona se ostvaruje sudskim putem, a s dokazivanjem štete i vještačenjem to traje užasno dugo", dodaje.

Knežević ističe kako se ljeti najčešće kvare hladnjaci i klima-uređaja. "Kad se ljeti, na +40, pokvari hladnjak, gdje ćete držati namirnice? Na balkonu? Pa dok je hladnjak na popravku, morate kupiti drugi da vam se hrana ne pokvari. Ili još jednu kosilicu dok vam je ona koju ste kupili pa se pokvarila – na popravku. Umjesto da smanjimo elektronički otpad – što je trebao biti smisao izmjena zakona o obveznim odnosima – sada ga ima još više. Napravit ćemo analizu primjene tog zakona i na svim ovim primjerima pokazati da su izmjene donijele više štete nego koristi", rekla je Knežević za N1.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE VIDEO: Ana Knežević iz Udruge potrošača: 'Tajni kupci su na terenu posljednjih godinu dana. Nisu naišli da je itko pobijedio'

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo