Nakon što je gliserom usmrtio dvoje Talijana na jedrilici u primoštenskom akvatoriju, Tomo Horvatinčić je proglašen krivim, ali neće u zatvor. A neće ostati ni bez dozvole upravljanja brodom.
Prema sudskoj presudi nedvojbeno je izazvao pomorsku nesreću sa dvostrukom smrtnom posljedicom, no zbog niza olakotnih okolnosti i niti jedne otegotne, šibenska sutkinja Maja Šupe Makon odredila mu je uvjetnu kaznu zatvora od godinu i 8 mjeseci.
"Ne mogu biti zadovoljan presudom s obzirom na nisku kaznu jer je i više nego jasno da je ovu tragediju prouzročio gospodin Horvatinčić. Taj čovjek je još uvijek opasan i mislim da ljudi koji jedre u Hrvatskoj ne mogu biti zadovoljni s rezultatom suđenja", rekao je za RTL Federico Salpietro, sin stradalih Talijana.
Utvrđeno je da je Horvatinčić glisirao na automatskom pilotu brzinom od 26 i pol čvorova. A taj automatski piloti nikada se ne smije ostavljati bez nadzora.
"On ne reagira sigurno dovoljno brzo kao sam kormilar na kormilu. Mi uvijek ističemo ljudima - koristite ga, ali uz nadzor. Znači, nikad ne upaliti auto pilot i poći nešto raditi u brod", upozorava Luka Šangulin, skiper i vlasnik charter agencije.
Za razliku od cestovnih nesreća, stručnjaci upozoravaju da su na moru svi sudionici barem u nekoj mjeri odgovorni za nesreću jer su svi za kormilom dužni stalno izviđati i da bi izbjegli sudar promijeniti kurs ili smanjiti brzinu, čak i kada im netko oduzme prednost.
"Najveća prava po pitanju izbjegavanja sudara ima brod koji ne može manevrirati, a onda oni ograničene sposobnosti manevriranja, pa ribarski brodovi, jedrenjaci i najmanja prava ima brod na mehanički pogon", pojašnjava Ivan Gulan iz Pomorske škole Zadar.
Talijanski par Salpietro bili su iskusni jedriličari. Kada su primijetili da gliser juri prema njima, prema pravilima su skrenuli udesno. Ali bilo je kasno. Izložene bokom, gliser ih je samo lakše prepilao.