Sin stradalih Talijana za RTL / 'Horvatinčić je još uvijek opasan, ljudi koji jedre u Hrvatskoj ne mogu biti zadovoljni presudom'

Dan nakon presude u kojoj je Tomo Horvatinčić za izazivanje pomorske nesreće dobio kaznu od samo dvadeset mjeseci uvjetno i nije mu nije oduzeto pravo upravljanja brodom. RTL-u se e-mailom javio sin stradalih Talijana Federico Salpietro. Poručuje da zbog ovakve presude više nitko ne može mirno jedriti hrvatskim morem

19.11.2015.
19:00
VOYO logo

Nakon što je gliserom usmrtio dvoje Talijana na jedrilici u primoštenskom akvatoriju, Tomo Horvatinčić je proglašen krivim, ali neće u zatvor. A neće ostati ni bez dozvole upravljanja brodom.

Prema sudskoj presudi nedvojbeno je izazvao pomorsku nesreću sa dvostrukom smrtnom posljedicom, no zbog niza olakotnih okolnosti i niti jedne otegotne, šibenska sutkinja Maja Šupe Makon odredila mu je uvjetnu kaznu zatvora od godinu i 8 mjeseci. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
DOBIO UVJETNU KAZNU /

Konačno presuda Horvatinčiću: kriv je za izazivanje nesreće u kojoj su poginule dvije osobe

Image
DOBIO UVJETNU KAZNU /

Konačno presuda Horvatinčiću: kriv je za izazivanje nesreće u kojoj su poginule dvije osobe

"Ne mogu biti zadovoljan presudom s obzirom na nisku kaznu jer je i više nego jasno da je ovu tragediju prouzročio gospodin Horvatinčić. Taj čovjek je još uvijek opasan i mislim da ljudi koji jedre u Hrvatskoj ne mogu biti zadovoljni s rezultatom suđenja", rekao je za RTL Federico Salpietro, sin stradalih Talijana.

Utvrđeno je da je Horvatinčić glisirao na automatskom pilotu brzinom od 26 i pol čvorova. A taj automatski piloti nikada se ne smije ostavljati bez nadzora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"On ne reagira sigurno dovoljno brzo kao sam kormilar na kormilu. Mi uvijek ističemo ljudima - koristite ga, ali uz nadzor. Znači, nikad ne upaliti auto pilot i poći nešto raditi u brod", upozorava Luka Šangulin, skiper i vlasnik charter agencije.

Za razliku od cestovnih nesreća, stručnjaci upozoravaju da su na moru svi sudionici barem u nekoj mjeri odgovorni za nesreću jer su svi za kormilom dužni stalno izviđati i da bi izbjegli sudar promijeniti kurs ili smanjiti brzinu, čak i kada im netko oduzme prednost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Najveća prava po pitanju izbjegavanja sudara ima brod koji ne može manevrirati, a onda oni ograničene sposobnosti manevriranja, pa ribarski brodovi, jedrenjaci i najmanja prava ima brod na mehanički pogon", pojašnjava Ivan Gulan iz Pomorske škole Zadar.

Talijanski par Salpietro bili su iskusni jedriličari. Kada su primijetili da gliser juri prema njima, prema pravilima  su skrenuli udesno. Ali bilo je kasno. Izložene bokom, gliser ih je samo lakše prepilao.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo