PAD U ŠPICI SEZONE / Gosti koje trebamo maziti i paziti su nam se razbježali! Doznaje se glavni razlog i - uopće nas ne čudi

Image
Foto: Ilustracija: Pixsell

Onaj najvažniji razlog odnosi se na nerealno podizanje cijena, posebno roba i usluga u nadležnosti države ili jedinica lokalnih samouprava, koje su prouzročile da Hrvatska postaje sve manje atraktivna i priuštiva uobičajenim emitivnim tržištima

3.8.2023.
9:47
Ilustracija: Pixsell
VOYO logo

Nautika je u srpnju ostvarila pad broja noćenja u iznosu od pet posto, a dolazaka u iznosu od četiri posto u odnosu na lani, dok je rezultat u prvih sedam mjeseci tek neznatno bolji nego 2022. godine, piše u četvrtak Jutarnji list. 

Prema podacima Hrvatske turističke zajednice, u prvih sedam mjeseci, noćenja su rasla tek dva, a dolasci jedan posto, što znači da nas zasad spašava dobra predsezona, no u glavni dio sezone ušli smo s problemima koji bi se, ako ih ne riješimo, dodatno mogli manifestirati i narednih godina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Direktor udruženja nautičkog turizma pri HGK Paško Klisović kaže da je već neko vrijeme izvjesno kako će nautika u srpnju bilježiti minus, koji se uglavnom pripisuje nekolicini faktora. "Prvi su vremenske nepogode tijekom lipnja, u kojemu se obično događa booking za srpanj, a koji je ove godine podbacio, kao i činjenica da su neke destinacije, poput Grčke, posljednje četiri godine davale poticaje za ulaganje u brodove, što se posljedično prelilo i na Hrvatsku, koja je ostala bez dijela gostiju", kaže Klisović.

Image
BRAVO! /

Želja joj je da si svatko može priuštiti kavu. Na najskupljem hrvatskom otoku naplaćuje kavu jedan euro: 'Ne isplati se, ali...'

Image
BRAVO! /

Želja joj je da si svatko može priuštiti kavu. Na najskupljem hrvatskom otoku naplaćuje kavu jedan euro: 'Ne isplati se, ali...'

Glavni razlog - nerealno podizanje cijena

Ipak, onaj najvažniji razlog odnosi se na nerealno podizanje cijena, posebno roba i usluga u nadležnosti države ili jedinica lokalnih samouprava, koje su prouzročile da Hrvatska postaje sve manje atraktivna i priuštiva uobičajenim emitivnim tržištima koja, barem kad je u pitanju glavna sezona, sve teže mogu pratiti hrvatske cijene.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

 Klisović tu prije svega misli na cijene ulaznica za nacionalne parkove te parkove prirode, koje su značajno otišle gore, kao i cijene vezova i ostalih usluga u marinama. Dodaje kako se pokazuje da dosadašnja emitivna tržišta, a riječ je uglavnom o austrijskom, njemačkom, poljskom i češkom, teško mogu pratiti rast tih cijena, te kako je potrebno napraviti iskorak prema cjenovno manje osjetljivim tržištima.

"Tu mislim prije svega na tržišta Sjedinjenih Američkih Država, Australije i Novog Zelanda, koja trenutačno nisu pretjerano zastupljena. Nautika je niša koja u odnosu na ostatak turizma čini udio od možda četiri posto, ali čije goste treba maziti i paziti", pojasnio je Klisović te dodao kako se nada da će u razgovoru s nadležnim institucijama uspjeti pronaći neko rješenje, piše novinarka Jutarnjeg lista Dora Koretić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE VIDEO Na najskupljem otoku spustila cijenu kave na 1 euro: 'Željela sam da ju svaki čovjek može priuštiti'

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo