Javne knjižnice u Hrvatskoj postaju centri za inovacije i digitalne vještine, a rezultat je to projekta Instituta za razvoj i inovativnost mladih i američke megatvrtke Google.
Novom tehnologijom već je opremljeno više od 170 knjižnica u Hrvatskoj i regiji.
Među gomilom knjiga, u knjižnici u zagrebačkom naselju Voltino nova dimenzija je tako postala inovativna tehnologija. Leo Sokić jedan je od 36 knjižničara koji su prošli edukaciju.
"Ja sam prije svih tih radionica nešto kod kuće radio uz pomoć udžbenika i tih mikrobitova, bilo mi je zanimljivo otkrivati nešto novo i onda kasnije to prenijeti kroz radionice", kaže Leon.
U godinu dana, samo u radionicama knjižničara iz ove knjižnice, više od 250 djece nižih razreda osnovne škole, okušalo se u eksperimentalnim setovima za mikrobit i 3D pisačima kojima si, primjerice, mogu izraditi privjesak za ključeve.
"Jako su oduševljeni pogotovo kad im prikažete neki primjer koji je njima zanimljiv, malo duže treba, malo su zahtjevni sami primjeri, ali sami rezultati koji oni daju su odlični", rekao je Sokić.
No radionice kojima se unapređuje digitalno znanje nisu namijenjene samo djeci, već i odraslima.
"Ima od studenata do starijih ljudi, njima je to fora naročito starijima koji se tek prvi puta upoznaju s takvom tehnologijom pa gledaju kak se to radi kak to printa kak uopće nastane nešto od toga, onda kad skuže zatraže da se njima napravi nešto od toga", rekao je Tomislav Pavić, voditelj informatičke edukacije.
Dosad je u cijeloj regiji sudjelovalo više od 13 tisuća građana, što je Google nastavio podržavati.
"170 knjižnica je pretvoreno u digitalne knjižnice gdje su se djeca susretala sa mikrobitovima i mislim da je određeno 1500 radionica", rekao je direktor Googlea za Adriatic regiju Joško Mrndže.
"Svaki građanin, svaki učitelj, svaki đak može doći u lokalne knjižnice širom Hrvatske učiti programiranje, besplatne radionice dobiti ili čak posuditi mikroračunalo, radit eksperimente znanstvene i slično", naglasio je pak Nenad Bakić, osnivač IRIM-a.
Knjižnice tako postaju ključni centri za učenje i kulturu, a omogućavanje veće dostupnosti tehnologije pridonijet će daljnjem razvoju digitalnih kompetencija i mladih i starih.