I ptice na grani znaju da aparati za naplatu parkiranja u Zagrebu više ne rade nego što rade, a o toj smo temi nedavno opširno pisali kada nam se javio jedan čitatelj koji je dobio kaznu od Zagrebparkinga. Iako se žalio i obrazložio zbog čega smatra da ne bi trebao platiti kaznu, žalba mu je u konačnici odbijena.
U čemu je kvaka? Pa iako aparati ne rade, kazne se uredno dijele, a da biste imali važeću kartu, trebate otići do kioska ili je kupiti putem aplikacije ili putem SMS poruke. Kupite li parkirališnu kartu putem SMS poruke, u konačnici ćete je platiti više nego ona košta.
Nakon što nam se čitatelj požalio na probleme sa Zagrebparkingom, njima (Zagrebparkingu odnosno Zagrebačkom holdingu), kao i nadležnom gradskom uredu u Gradu Zagrebu, uputili smo e-mail da čujemo i njihovu stranu priče.
Nadležni gradski ured zamolili smo za kratki komentar o situaciji, dok smo Holding zamolili da nam odgovori na pitanja koliko ima postavljenih aparata za naplatu parkiranja na području Grada Zagreba i koliko ih je od toga izvan funkcije, zbog čega pojedini aparati već godinama ne rade, odnosno zašto su izvan funkcije te kada misle popraviti aparate za naplatu parkinga koji su trenutačno izvan funkcije.
Mjesec dana čekali smo šturi odgovor
Naš upit i na jednu i na drugu adresu poslali smo 9. veljače, a iz Grada Zagreba istog su nam dana odgovorili da će naš "upit biti proslijeđen nadležnim službama", a povratnu informaciju će nam poslati u najkraćem mogućem roku.
Kako odgovor nije stizao, poslali smo i nekoliko podsjetnika, a kada smo već pomislili da ćemo ostati zakinuti za odgovore, 15. ožujka stigli su nam odgovori iz Zagrebačkog holdinga. U e-mailu su se odmah na početku ispričali građanima što se dio parkirališnih automata trenutačno nalazi izvan funkcije.
"Radi se o starijim modelima za čiju je nadogradnju podružnica Zagrebparking pravovremeno pokrenula postupak javne nabave. S obzirom na to kako dinamiku nadogradnje određuje Zakon o javnoj nabavi, podružnica Zagrebparking nije u mogućnosti utjecati na brzinu odvijanja propisanih postupaka“, pojasnili su nam.
Trenutačno se u funkciji nalazi 99 uređaja, dok ih je 344 u procesu nadogradnje.
"Sukladno Općim uvjetima isporuke komunalne usluge parkiranja na uređenim javnim parkiralištima s naplatom, korisnici javnih parkirališta za kupnju karata nisu ograničeni samo na kupnju putem parkirališnih automata već se neprestano uvode nove i unaprijeđene mogućnosti plaćanja. Konkretno, satnu parkirališnu kartu moguće je kupiti putem mobilne aplikacije ZgPark, SMS porukom putem m-parking usluge, kupnjom elektroničke parkirališne karte na kioscima (iNovine i Tisak) te putem aplikacija Aircash, bmove i KEKS Pay. Pretplatne parkirališne karte korisnici mogu kupiti i na blagajni podružnice Zagrebparking, Ulica grada Vukovara 41 te putem ePK portala“, kazali su nam iz Zagrebačkog holdinga.
Istaknuta obavijest
Dodali su da, kako bi se korisnicima olakšalo snalaženje u trenutačnoj situaciji, na svakom automatu izvan funkcije nalazi se istaknuta obavijest o navedenim mogućnostima kupnje parkirališnih karata te dodatna individualizirana obavijest o najbližim prodajnim mjestima (kiosci) ili najbližim parkirališnim automatima koji su u funkciji.
Dakle – ako se i vi, kao i mi, pitate kada će se aparati popraviti, odgovor na to pitanje nemamo, a kako stvari stoje, nemaju niti nadležne gradske tvrtke. Dok se situacija ne sredi, izgleda da nam ne preostaje ništa drugo nego parkirališne karte kupovati na kioscima…