''INA ima krivu percepciju zadnjih 5-10 godina u javnosti i u ostalim strukama koje nisu energetske, i u Hrvatskoj i u regiji'', kazao je energetski stručnjak Igor Grozdanić na televiziji N1.
On napominje da INA nije isključivo naftna kompanija.
''INA nije tvrtka koja se bavi isključivo opskrbom i distribucijom naftnih derivata nego je osmišljena kao energetska kompanija koja će u danom trenutku trebati prijeći na obnovljive izvore energije, konkretno na geotermalnu energiju, vodik”, rekao je Grozdanić.
Kriva percepcija javnosti oko INA-e
Pojasnio je zašto smatra da je oko INA-e stvorena kriva percepcija.
''Ta percepcija javnosti da nafta ide svom kraju, što je istina, i da se INA isključivo bavi naftom dovela je javnost u krivu priču da INA-i dolazi kraj. U INA-i radi desetak tisuća zaposlenih, na nju je vezano između 20 i 30 tisuća ljudi u srednjim i malim tvrtkama, ne samo u Hrvatskoj nego i regiji. INA ima vrlo značajno mjesto u energetici i industriji gospodarstva RH”, kazao je.
Dodaje i da još nije kasno da INA uđe na tržište električne energije.
“Da je INA ušla na tržište električne energije kad je trebala, ali ima još vremena, možda bi danas cijene električne energije bile povoljnije, možda bi bilo veće tržište”, rekao je Grozdanić na N1.
'Europa se igrala rezervama plina'
On ne smatra da je problem s opsrkbom plina u Rusiji, nego u Europi.
“Europa se igrala s rezervama koje nisu ni do današnjeg dana popunjene i nikad nije bila ovakva situacija u zadnjih desetak godina. S druge strane, najteža i najbolnija priča je da se nisu obnavljale rezerve prirodnog plina u zemlji zadnjih desetak godina. Nijedna europska država ne radi na tome, a Hrvatska najmanje”, ističe Grozdanić.
Čeka li nas ove godine i veliki skok cijena goriva?
Na koncu je iznio svoju procjenu kretanja cijena benzina u idućim tjednima.
“Cijene će se kretati između 11 i 11,5. Nemamo iluzije da će padati samo tako cijene naftnih derivata. Postoji velika bojazan, to svi najavljuju, da bi cijena nafte mogla porasti u ovoj godini preko 100 dolara po barelu, što bi značilo i više cijene naftnih derivata – benzina i dizela.”