U Hrvatskoj je ove godine u ožujku prodano 2.724 novih automobila, što je 45,9 posto manje nego u istom mjesecu prošle godine, podaci su Promocije plus objavljeni u ponedjeljak.
Prometni stručnjak Željko Marušić ocjenjuje da je to tek početak drastičnog pada prodaje i velike krize automobilske industrije.
Najprodavaniji model u ožujku bila je Škoda Octavia (130 vozila), slijede VW T-Cross (99), VW Golf (84), Dacia Duster (82) te Suzuki Vitara (71).
Po podacima Promocije plus i u prva tri mjeseca ove godine prodaja novih vozila je pala i to za 17,4 posto manje u odnosu na isto razdoblje lani, prenosi portal novčanik.hr.
Prometni stručnjak Željko Marušić smatra da je to tek početak velike krize automobilske industrije i da će prodaja novih vozila i u idućim mjesecima drastično padati.
"Mnogima će biti ili je već ugrožena osnovna egzistencija i neće ni pomišljati na kupnju novog vozila, štoviše ni na kupnju polovnog. Prodaja se još dugo neće vratiti na staro stanje", procjenjuje Marušić.
Naglašava da će čitava auto-industrija nastradati zbog aktualne krize izazvane koronavirusom i da bi najveći pad mogle imati tvrtke koje prodaju vozila tzv. srednje klase. U Hrvatskoj će, smatra Marušić, mnogi ljudi, pritisnuti teškom svakodnevicom, shvatiti da mogu živjeti i bez auta.
Marušić još ističe da bi pad prodaje novih vozila u idućim mjesecima u Hrvatskoj mogao biti i veći od 70 posto. Predlaže stoga brzu reakciju države, odnosno ukidanje enormnih davanja prilikom kupovine novih vozila.