Svaki vlasnik i vlasnica motornog vozila koje podliježe obvezi registracije i izdavanja prometne dozvole mora sklopiti ugovor o osiguranju od odgovornosti za štete koje bi tim vozilom mogao uzrokovati trećim osobama.
''Obveza je propisana Zakonom o obveznim osiguranjima u prometu. Ugovor o osiguranju mora biti na snazi sve dok je vozilo u prometu. To znači da ugovor treba obnavljati svake godine što mnogi vlasnici i čine povezujući datum obnove ugovora o osiguranju s datumom registracije'', objasnio je za HAK RevijuMarijan Ćurković, član Upravnog odbora HAK-a i jedan od vodećih stručanjaka za osiguranja u Hrvatskoj.
No što se događa ako vlasnik zaboravi produžiti ili obnoviti ugovor o osiguranju na vrijeme? Nekoć je, naime, na snazi bila zakonska odredba da osiguranje vrijedi još 30 dana nakon isteka police osiguranja, međutim, ''donesen je Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o obveznim osiguranjima u prometu koji je ispred ’30 dana’ ubacio riječ ‘najviše’. Ovu ‘caku’ ne znaju mnogi vozači, posebno stariji, jer im je u sjećanju ostala stara zakonska odredba'', upozorio je Ćurković.
Po novoj odredbi prava i obveze iz ugovora o osiguranju produžuju se ‘najviše 30 dana’, a ne više ’30 dana’. ''Tu novu odredbu iskoristili su neki osiguravatelji dotadašnji jedinstveni rok od 30 dana pretvorili u nove rokove. Tako ima osiguravatelja koji taj počekni rok određuju s 15 dana, drugi sa sedam dana, treći pak samo s jednim danom. Rijetki su koji su zadržali staru odredbu o počeknom roku od 30 dana. Dakle, ako vozač želi znati koliko mu vrijedi osigurateljno pokriće nakon isteka police obveznog osiguranja – mora pogledati u uvjete svoga osiguratelja, kako bi izbjegao neugodna iznenađenja'', upozorava Ćurković.