"Djetetu sam kao jedna majka, žena i kraljica (u prvom polugodištu kada još ne znaju čitati) trebala pročitati Pepeljugu, Snjeguljicu i sedam patuljaka te Crvenkapicu. Nju nisam pročitala jer me ovo stvarno zgrozilo", navodi majka koja se javila našoj redakciji.
Javila nam se povodom priče o tzv.Benko i ZenkoBajruzina Hajre Planje horor slikovnici , koja je zabezeknula roditelje u Bosni i Hercegovini, a koja govori o guljenju kože s djece, nabijanju na ražanj, klanju djece i slično.
Imamo konja za utrku
"Da se Hrvati ne bi osjećali ugroženo, molim vas objavite i 'našeg konja za utrku'", navela je majka.
Iz priče o Snjeguljici izdvojila je i skenirala dio koji djecu na neprimjeren način poučava o kanibalizmu: "Kuhar ih je morao skuhati u soli, te ih je zla žena pojela misleći da jede Snjeguljičina pluća i jetru".
A iz Pepeljuge izdvaja zlu sudbinu koja je pogodila zločeste sestre glavne junakinje: "Tad golubovi iskopaše svakoj po jedno oko. A kad su se mladenci vraćali iz crkve, starija je išla s lijeve, a mlađa s desne strane.Tad im golubovi iskopaše i drugo oko".
Odgovor na upit o primjerenosti ovih horor bajki za sedmogodišnjake očekujemo od Školske knjige, međutim jasno je da odgovornost nije na njima, što potvrđuje i objašnjenje Agencije za odgoj i obrazovanje.
Učitelji biraju bajku i način kako će se interpretirati
Nastavni plan i program za osnovnu školu uključuje izbor iz bajki braće Grimm kao obveznu literaturu zato što se radi o antologijskim djelima svjetske književnosti koja sa svojim književnim vrijednostima i svakako je važno učenike izložiti takvoj književno-umjetničkoj vrsti, navode u Agenciji.
"Učitelju je omogućeno birati bajku koju će interpretirati s učenicima, a kao metodičar i kompetentni stručnjak izabrat će tekst, ovisno o populaciji učenika s kojima radi. Njegova je zadaća pripremiti učenike za recepciju umjetničkoga teksta te metodički oblikovati nastavne situacije da bi se učenicima omogućilo usvajanje ključnih pojmova te poticalo stvaralaštvo", stoji u njihovom odgovoru.
Cilj interpretacije bajke, naglašavaju, jest promicanje "pozitivnih vrijednosti, razlikovanje dobra i zla te razvoj kritičkih stavova učenika".
"S obzirom da su na tržištu ponuđeni različiti prijevodi Grimmovih bajki, na učitelju je da odabere najprimjereniji predložak", navode oni.