FOTO: /

Dijete joj mora čitati o kopanju očiju i izjedanju ljudske jetre!

Što znači metodički obrađena lektira za I. razred osnovne škole?

25.1.2013.
15:56
VOYO logo

"Djetetu sam kao jedna majka, žena i kraljica (u prvom polugodištu kada još ne znaju čitati) trebala pročitati Pepeljugu, Snjeguljicu i sedam patuljaka te Crvenkapicu. Nju nisam pročitala jer me ovo stvarno zgrozilo", navodi majka koja se javila našoj redakciji.

Javila nam se povodom priče o tzv.Benko i ZenkoBajruzina Hajre Planje horor slikovnici , koja je zabezeknula roditelje u Bosni i Hercegovini, a koja govori o guljenju kože s djece, nabijanju na ražanj, klanju djece i slično.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Imamo konja za utrku

"Da se Hrvati ne bi osjećali ugroženo, molim vas objavite i 'našeg konja za utrku'", navela je majka.

Iz priče o Snjeguljici izdvojila je i skenirala dio koji djecu na neprimjeren način poučava o kanibalizmu: "Kuhar ih je morao skuhati u soli, te ih je zla žena pojela misleći da jede Snjeguljičina pluća i jetru".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A iz Pepeljuge izdvaja zlu sudbinu koja je pogodila zločeste sestre glavne junakinje: "Tad golubovi iskopaše svakoj po jedno oko. A kad su se mladenci vraćali iz crkve, starija je išla s lijeve, a mlađa s desne strane.Tad im golubovi iskopaše i drugo oko".

Odgovor na upit o primjerenosti ovih horor bajki za sedmogodišnjake očekujemo od Školske knjige, međutim jasno je da odgovornost nije na njima, što potvrđuje i objašnjenje Agencije za odgoj i obrazovanje.

Učitelji biraju bajku i način kako će se interpretirati

Nastavni plan i program za osnovnu školu uključuje izbor iz bajki braće Grimm kao obveznu literaturu zato što se radi o antologijskim djelima svjetske književnosti koja sa svojim književnim vrijednostima i svakako je važno učenike izložiti takvoj književno-umjetničkoj vrsti, navode u Agenciji.

"Učitelju je omogućeno birati bajku koju će interpretirati s učenicima, a kao metodičar i kompetentni stručnjak izabrat će tekst, ovisno o populaciji učenika s kojima radi. Njegova je zadaća pripremiti učenike za recepciju umjetničkoga teksta te metodički oblikovati nastavne situacije da bi se učenicima omogućilo usvajanje ključnih pojmova te poticalo stvaralaštvo", stoji u njihovom odgovoru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cilj interpretacije bajke, naglašavaju, jest promicanje "pozitivnih vrijednosti, razlikovanje dobra i zla te razvoj kritičkih stavova učenika".

"S obzirom da su na tržištu ponuđeni različiti prijevodi Grimmovih bajki, na učitelju je da odabere najprimjereniji predložak", navode oni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo