"Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković vidi bijele miševe. On je iz ove firme, otkad je predsjednik Uprave, otpratio više od 150 strojovođa i podijelio za njihove otpremnine ogromne novce iz državnog proračuna pa u HŽ Putničkom prijevozu trenutno nema dovoljno strojovođa", rekao je Petrović Hini.
Nije, kaže, poanta u tome rade li strojovođe prekovremeno ili ne, već ima li ih dovoljno po rasporedu koji je složio poslodavac. "Očito nema. Neka poslodavac, ako može, napravi racionalniji raspored, međutim ne može. Naprosto, nema dovoljno strojovođa", kaže Petrović.
Naglasio je da strojovođe odbijaju prekovremeno raditi jer je svaki prekovremeni rad potencijalna ugroza života putnika, a zadnji put se strojovođe tjeralo da rade prekovremeno 1974. kada se dogodila velika nesreća u Zagrebu.
Kolektivnim ugovorom utvrđeno je da nema prekovremenog rada ako strojovođa osjeća da to ne može izdržati, a to što se strojovođama događa od lipnja prošle godine je "sustavno maltretiranje", rekao je.
Uprava je u priopćenju napisala da je prosječni prekovremeni rad dva sata mjesečno po strojovođi. Kako je moguće da zbog toga vlakovi stoje tijekom mjeseca, upitao je Petrović, ustvrdivši da "tu očito netko laže".
Također je odbacio tvrdnje da je do odbijanja prekovremenog rada došlo nakon što je Uprava predstavila sindikatima nacrt novog Pravilnika o organizaciji tvrtke kojim se predlaže smanjenje plaća.
Uprava ne inzistira na smanjenju plaća, jer je s druga dva sindikata dogovorila aneks kolektivnom ugovoru bez smanjenja plaća.
"Ovo je sukob u kojem strojovođe smetaju jer je sindikat odbio niz prilično, ako ne kriminalnih, onda moralno upitnih radnji, o kojima ćemo tijekom idućeg tjedna prilično pričati u medijima", poručio je Petrović.
HŽ Putnički prijevoz izvijestio je da se ne ukida željeznički promet na relaciji Zagreb–Split, nego su na toj i drugim relacijama, zbog manjka strojnog osoblja, u zadnja tri tjedna uvedeni autobusi umjesto vlakova. Navode da je manjak nastao jer strojno osoblje odbija pozive poslodavca i potpisuje izjave kojima odbija prekovremeni rad.
Objašnjavaju da je nakon predstavljanja nacrta novog Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji sindikalnim predstavnicima Sindikat strojovođa odbio daljnje smanjenja broja radnika, a njegovi članovi u zadnja tri tjedna odbijaju prekovremeni rad.
Uprava smatra da je to oblik sindikalnog pritiska i opovrgava tvrdnje sindikata da je u HŽ Putničkom prijevozu zaposlen nedostatan broj strojnog osoblja.