Zanimljiv cirkus se događa oko Hrvatske turističke zajednice. Organizacija koja ubire stotine milijuna kuna turističkog nameta obrušila se na jednog blogera volonterskog promotora hrvatskog turizma, Engleza s hrvatskom adresom Paula Bradburya. Od njega sudskim putem žele utjerati 100 tisuća kuna odštete zbog jedne šale u kojoj se HTZ uopće ne spominje i zbog kritika na račun HTZ-a koje je rekao u jednom intervjuu.
Doduše Bradbury i inače ne štedi HTZ koju naziva Kraljevstvom slučajnog turizma jer tvrdi da bi isti broj gostiju u Hrvatsku došao i da se Turistička zajednica ukine.
Međutim, tužiti blogera zbog kritike i šale je toliko bizarno da je morala reagirati čak i ministrica Nikolina Brnjac koja je od direktora HTZ-a Kristjana Staničiča tražila objašnjenje takve ludosti.
Paul David Raymond Bradbury, rodom iz
Manchestera u Hrvatskoj živi već 18 godina. Vodi turistički
portal na engleskom jeziku Total Croatia News. I pritom je
totalno izludio Hrvatsku turističku zajednicu koja ga tuži i
traži 100 tisuća kuna odštete. Sve zbog satiričnog memea -
Croatia full of uhljebs, ali i kritika koje je na njihov račun
iznio za portal Index.
Paul, osnivač i urednik portala Total Croatia
News komentira to ovako:
"Uspio sam 52 godine bez tužbe i sad se osjećam 100% Hrvatom, tako da hvala. Zapravo sam jako sretan".
Turistička zajednica tužila ga je jer je lani napisao kolumnu u kojoj kaže da se Hrvatska hvali da je korona free a turisti o tome nemaju pojma jer se objavljuju krive informacije. Nisu ga tužili jer ih je svojedobno nazvao Kraljevstvom slučajnog turizma, kao ni zato jer tvrdi da bi isti broj gostiju u Hrvatsku došao i da se Turistička zajednica jednostavno ukine. Pisao je o tome da imamo 319 turističkih zajednica, ali na mailove turista nitko ne odgovara.
"Jako puno turističkih tema je za domaću publiku. Ono što ljudi vide izvan Hrvatske, o čemu nitko ovdje ne izvještava, nešto je posve drukčije. Zato što imam drukčiju perspektivu kao stranac i vidim kako se izvještava i kako to izgleda vani. Velika je razlika i kad to istaknem onda sam ja problem", rekao je.
Neosnovana tužba
Njegova odvjetnica smatra da su tužbe i u pravnom i u činjeničnom
smislu u potpunosti neosnovane.
Njegova odvjetnica Vanja Jurić je rekla: "Mislim
da ćemo to bez većih problema dokazati u postupku. Oba slučaja
radi se o informacijama koje su zapravo potpuno benigne koje nisu
objekto podobne nekome nanijeti štetu. Meni je i poprilično
nejasno radi čega su podnesene i tko ih je takvo nešto
savjetovao".
A upravo se ova odvjetnica bavi, kako kaže, oružjem političara i
moćnika protiv onih koji propituju njihov rad - SLAPP tužbama. Za
tu vrstu tužbi je i imenovana u Stručnu skupinu Europske
komisije.
"Nema iščekivanja uglavnom kakav će biti ishod postupka i hoće li
biti povoljan nego je samo trajanje postupka, pokretanje postupka
i podizanje velikih tužbenih zahtjeva svrha sama sebi da se
izvrši negativan utjecaj na novinare ili aktiviste koji
progovaraju o važnim temama", kazala je odvjetnica Jurić.
Zaštita brenda
Cijeli se slučaj, čini se, ne sviđa ni Nikolini
Brnjac. Ministarstvo turizma je zatražilo službeno
očitovanje direktora HTZ-a Kristjana Staničića.
A oni su za Direkt i odgovorili. Kažu kako su bili primorani
reagirati kako bi zaštitili svoj znak, odnosno hrvatski
turistički brend Croatia Full of Life...
"...koji je g. Paul Bradbury sarkastično izmijenio u „Croatia
Full of uhljebs“.
Time je neovlašteno zloupotrijebio službeno zaštićeni znak
hrvatskog turizma protivno propisima o intelektualnom vlasništvu
te je izrazito grubo i teško povrijedio pravo na ugled i dobar
glas", pisala je HTZ o tužbama.
Već su ranije zbog njegovih tekstova pisali demantije, ali su i
surađivali - između 2016. do 2019.
"Hrvatska turistička zajednica ostvaruje uspješnu suradnju s
brojnim inozemnim novinarima, blogerima i influencerima, među
kojima je dugo godina bio i g. Bradbury te želimo vjerovati kako
odbijeni komercijalni projekti i poslovne suradnje koje je
Hrvatskoj turističkoj zajednici ponudio nisu razlog za njegov
negativan odnos spram HTZ-a".
A upravo je zbog turističke reklame, koju je vidio na televiziji,
u Somaliji 2002. ,britanski bloger i stigao u našu zemlju. Ovdje
i dalje misli ostati i pisati o turizmu, ma koliko tužbi još
dobivao.