Tužbu je i sam objavio /

Croatia full of uhljebs: Kako je britanski bloger naljutio Hrvatsku turističku zajednicu i zaradio dvije tužbe od 100 000 kuna

"Uspio sam 52 godine bez tužbe i sad se osjećam 100 posto Hrvatom tako da hvala. Zapravo sam jako sretan"

14.4.2021.
7:00
VOYO logo

Zanimljiv cirkus se događa oko Hrvatske turističke zajednice. Organizacija koja ubire stotine milijuna kuna turističkog nameta obrušila se na jednog blogera volonterskog promotora hrvatskog turizma, Engleza s hrvatskom adresom Paula Bradburya. Od njega sudskim putem žele utjerati 100 tisuća kuna odštete zbog jedne šale u kojoj se HTZ uopće ne spominje i zbog kritika na račun HTZ-a koje je rekao u jednom intervjuu.

Doduše Bradbury i inače ne štedi HTZ koju naziva Kraljevstvom slučajnog turizma jer tvrdi da bi isti broj gostiju u Hrvatsku došao i da se Turistička zajednica ukine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Međutim, tužiti blogera zbog kritike i šale je toliko bizarno da je morala reagirati čak i ministrica Nikolina Brnjac koja je od direktora HTZ-a Kristjana Staničiča tražila objašnjenje takve ludosti. 

Paul David Raymond Bradbury, rodom iz Manchestera u Hrvatskoj živi već 18 godina. Vodi turistički portal na engleskom jeziku Total Croatia News. I pritom je totalno izludio Hrvatsku turističku zajednicu koja ga tuži i traži 100 tisuća kuna odštete. Sve zbog satiričnog memea - Croatia full of uhljebs, ali i kritika koje je na njihov račun iznio za portal Index.

Paul, osnivač i urednik portala Total Croatia News komentira to ovako:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Uspio sam 52 godine bez tužbe i sad se osjećam 100% Hrvatom, tako da hvala. Zapravo sam jako sretan".

Turistička zajednica tužila ga je jer je lani napisao kolumnu u kojoj kaže da se Hrvatska hvali da je korona free a turisti o tome nemaju pojma jer se objavljuju krive informacije. Nisu ga tužili jer ih je svojedobno nazvao Kraljevstvom slučajnog turizma, kao ni zato jer tvrdi da bi isti broj gostiju u Hrvatsku došao i da se Turistička zajednica jednostavno ukine. Pisao je o tome da imamo 319 turističkih zajednica, ali na mailove turista nitko ne odgovara.

"Jako puno turističkih tema je za domaću publiku. Ono što ljudi vide izvan Hrvatske, o čemu nitko ovdje ne izvještava, nešto je posve drukčije. Zato što imam drukčiju perspektivu kao stranac i vidim kako se izvještava i kako to izgleda vani. Velika je razlika i kad to istaknem onda sam ja problem", rekao je.

Neosnovana tužba

Njegova odvjetnica smatra da su tužbe i u pravnom i u činjeničnom smislu u potpunosti neosnovane.

Njegova odvjetnica Vanja Jurić je rekla: "Mislim da ćemo to bez većih problema dokazati u postupku. Oba slučaja radi se o informacijama koje su zapravo potpuno benigne koje nisu objekto podobne nekome nanijeti štetu. Meni je i poprilično nejasno radi čega su podnesene i tko ih je takvo nešto savjetovao".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Borba za demokraciju /

Oružje političara i moćnika protiv onih koji propituju njihov rad: Odvjetnica Vanja Jurić za RTL.hr piše o tzv. SLAPP tužbama

Image
Borba za demokraciju /

Oružje političara i moćnika protiv onih koji propituju njihov rad: Odvjetnica Vanja Jurić za RTL.hr piše o tzv. SLAPP tužbama

A upravo se ova odvjetnica bavi, kako kaže, oružjem političara i moćnika protiv onih koji propituju njihov rad - SLAPP tužbama. Za tu vrstu tužbi je i imenovana u Stručnu skupinu Europske komisije.

"Nema iščekivanja uglavnom kakav će biti ishod postupka i hoće li biti povoljan nego je samo trajanje postupka, pokretanje postupka i podizanje velikih tužbenih zahtjeva svrha sama sebi da se izvrši negativan utjecaj na novinare ili aktiviste koji progovaraju o važnim temama", kazala je odvjetnica Jurić.

Zaštita brenda

Cijeli se slučaj, čini se, ne sviđa ni Nikolini Brnjac. Ministarstvo turizma je zatražilo službeno očitovanje direktora HTZ-a Kristjana Staničića. A oni su za Direkt i odgovorili. Kažu kako su bili primorani reagirati kako bi zaštitili svoj znak, odnosno hrvatski turistički brend Croatia Full of Life...

"...koji je g. Paul Bradbury sarkastično izmijenio u „Croatia Full of uhljebs“.
Time je neovlašteno zloupotrijebio službeno zaštićeni znak hrvatskog turizma protivno propisima o intelektualnom vlasništvu te je izrazito grubo i teško povrijedio pravo na ugled i dobar glas", pisala je HTZ o tužbama.

Već su ranije zbog njegovih tekstova pisali demantije, ali su i surađivali - između 2016. do 2019.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Hrvatska turistička zajednica ostvaruje uspješnu suradnju s brojnim inozemnim novinarima, blogerima i influencerima, među kojima je dugo godina bio i g. Bradbury te želimo vjerovati kako odbijeni komercijalni projekti i poslovne suradnje koje je Hrvatskoj turističkoj zajednici ponudio nisu razlog za njegov negativan odnos spram HTZ-a".

A upravo je zbog turističke reklame, koju je vidio na televiziji, u Somaliji 2002. ,britanski bloger i stigao u našu zemlju. Ovdje i dalje misli ostati i pisati o turizmu, ma koliko tužbi još dobivao.

Superstar
NOVA SEZONA
VOYO logo