Sindikat kabinskog osoblja zrakoplova (SKOZ) osudio je u ponedjeljak politiku kompanije Croatia Airlines koja prilikom zapošljavanja radnika izigrava Kolektivni ugovor (KU) jer sezonske radnike ne zapošljava na temelju redoslijedne liste i njihovih postignuća već uzima neiskusne zaposlenike s dna liste, čime narušava kvalitetu usluge.
Predsjednica SKOZ-a Suzana Artuković Vuksan rekla je na konferenciji za novinare da Croatia Airlines zapošljava na određeno vrijeme brojne radnike čiji se opetovani povratak na radno mjesto svake ljetne sezone temelji isključivo na njihovom mjestu na redoslijednoj listi, koja se formira prema mnogim parametrima, među kojima je datum prvog zapošljavanja jedan od važnijih.
Osim redoslijedne liste, obnavljanje ugovora temeljilo se i na osobnim postignućima, doprinosu, iskustvu, znanju i zalaganju, koje se evidentiralo i vrednovalo kroz svakodnevna ocjenjivanja i procjene radnog učinka. Do sada se cijenilo iskustvo, znanje i kvaliteta, istaknula je Artuković Vuksan napominjući kako se u međuvremenu pojavila potreba da neki radnici ostanu raditi i nakon ljetne sezone kao zamjena za kolegice na porodiljnom dopustu ili duljem bolovanju.
Croatia Airlines, unatoč KU-u, uobičajenoj praksi i upozorenjima SKOZ-a, počeo je zapošljavati radnike s dna redoslijedne liste i najmanje iskustva, izigravajući time KU, ali i podržavajući nesigurne oblike rada koji su dugoročno iznimno štetni za kompaniju, ustvrdila je Artuković Vuksan.
"Poslodavac izigrava KU izbjegavajući dati zaposlenicima ugovore o radu na neodređeno vrijeme. Umjesto toga, daje im ugovore na određeno vrijeme, a kad im ugovori isteknu privremeno zapošljava druge radnike", kaže Artuković Vuksan.
Dopredsjednica SKOZ-a Ivana Lojo upozorila je da Uprava Croatia Airlinesa posao na neodređeno vrijeme nije ponudila radnicima koji rade od 2007. već petorici zaposlenika s dna redoslijedne liste. Pritom ne želimo reći da oni nisu trebali dobiti posao i da nisu dobri radnici, nego da ima iskusnijih i kvalitetnijih zaposlenika koji to zaslužuju, kazala je Lojo.
Kompanija je raspisala natječaj za školovanje i zapošljavanje novih 50 radnika, kojima bi zamijenila postojeće osoblje, pa je moguć i paradoks da putnici imaju više letnog iskustva nego kabinsko osoblje, što SKOZ ne može podržati. Zaposlenici u strahu za radno mjesto ne žele javno govoriti o tome, ustvrdila je Lojo dodavši kako su u posebno teškom položaju majke, koje moraju ići na noćne letove i dulja višednevna putovanja kako bi zadržale posao.
U Croatia Airlinesu trenutno je zaposleno između 125 i 130 djelatnika na poslovima kabinskog osoblja, od kojih je 45 u stalnom radnom odnosu, a ostalo su sezonski radnici.