''U početku sam se vidio samo kako održavam i popravljam avione, no nakon što sam prvi put samostalno poletio - to je bilo to. Jednostavno me uzelo'', opisao je svoju ljubav prema zrakoplovstvu i letenju Vlaho Ljubić (51), Dubrovčanin, Konavljanin sa zagrebačkom adresom.
Ovisnost o letenju postala je još jača kada je 2004. godine nabavio kostur zrakoplova Piper PA-18-150. Dok su drugi vidjeli tek komad isprepletenog metala, Vlaho je u glavi imao viziju svoje ''karte'' prema nebu. Odlučio je vlastitim rukama i znanjem napraviti avion. Kako su dijelovi i oprema za zrakoplove vrlo skupi, Vlaho je, kao zrakoplovni tehničar koji radi na održavanju aviona Croatia Airlinesa, veliku pomoć dobio od kolega te prijatelja pilota s kojima je prikupljao dio po dio.
Gotovo pet godina svaki trenutak slobodnog vremena iskoristio je za ostvarenje svog sna, koji se konačno realizirao u kolovozu 2008. godine, kada se Vlaho prvi put odvojio od zemlje sa svojim zrakoplovom. Da je cijeli zrakoplov sastavio svojim rukama potvrđuje i činjenica da ga je tijekom pokusnog leta pokretala elisa koju je posudio od prijatelja.
Američki piloti usavršavali su se na istom zrakoplovu
Zrakoplov je od tada dobio sve svoje vlastite dijelove, te je sudjelovao na brojnim susretima i aeromitinzima. Tijekom aeromitinga u Varaždinu 2009. godine svoje priznanje Vlahinom trudu dao i jedan od najpoznatijih pilota današnjice, Mađar Peter Besenyei, koji se natječe u spektakularnim utrkama Red Bull Air Race-a. Vlaho je i tijekom 2010. godine sa svojim Piperom sudjelovao i u službenom programu obilježavanja 100-te obljetnice zrakoplovstva u Hrvatskoj.
Na istom tipu zrakoplova kakvog je napravio Vlaho Ljubić su i američki piloti na nosačima aviona usavršavali svoje vještine, a još stariji modeli korišteni su kao vojni izviđački avioni.
Iako smo inzistirali nekoliko puta tijekom tijekom razgovora Vlaho je rekao kako ne želi govoriti o trenutnoj vrijednosti aviona, jer se radi prvenstveno o ljubavi prema zrakoplovstvu.
Zagreb zaslužuje zračnu luku 21. stoljeća
Kao istinski zaljubljenik u zrakoplovstvo i sve što je za to vezano, Vlaho je među onima koji se zalažu za modernizaciju Plesa.
''Bio sam u brojnim zračnim lukama u mnogim zemljama i kada putujete avionom prvi dojam koji o određenoj zemlji ili gradu dobijete je upravo dojam iz zračne luke. Iz tog razloga se veselim najavljenom projektu i smatram da je on svakako potreban jer Zagreb zaslužuje modernu zračnu luku 21. stoljeća'', komentirao je Ljubić najavu ulaganja u izgradnju novog putničkog terminala na Plesu vrijednog 300 milijuna eura.
Vezani članci:
arti-201102020250006