Proizvodne hale s dvije i pol tisuće zaposlenih, edukativni centar, zoološki vrt, muzej, vrtić, ekološki i energetski samoodrživ kampus, testna staza, sve to na na 200.000 četvornih metara površine i sve to do 2023. godine, tu u Hrvatskoj, nedaleko Zagreba.
Tko nije pratio vijesti lako bi pomislio da je riječ o još jednom šupljem obećanju iz radionice obećanja nekog od političkih kandidata ali ovaj put nije tako.
Ova najava dolazi iz radionice čovjeka koji je dosad ispunio sva svoja obećanja pa tako i ono da će napraviti najbrži električni automobil na svijetu.
Mate Rimac i tvrtka Rimac Automobili predstavili su projekt kampusa u Kerestincu vrijedan 200 milijuna eura u kojem će objediniti sve što rade, sve što će raditi i sve što su dosad napravili. A još prije deset godina, od ljudi i opreme Rimac je imao samog sebe u svojoj garaži.
A sve je počelo s jednim čovjekom i s jednim snom
Na fotografiji iz 2006. je 18-godišnji Mate
Rimac koji je već tad osvojio medalje na
gradskim, državnim i međunarodnim natjecanjima inovatora.
Rukavica koja zamjenjuje računalnu tipkovnicu i miš - prvi
Rimčev patent.
Javnosti je Rimac postao poznat zbog jureće
zelene BMW kockice na električni pogon. Već tad je najavljivao da
će uskoro sam napraviti najbrži automobil na svijetu, malo
tko mu je tad vjerovao.
"Možete ovdje vidjeti naše felge koje su isto specijalno izrađene
za naše automobile", rekao je Rimac 2011.
godine.
Njegovih početaka sjeća se i Igor Kolovrat s
kojim je među prvima surađivao.
"On je tada radio svoj zeleni BMW i tek je u najavi bio CONCEPT
One kakvog sad poznamo, pa je bilo interesantno upoznati mladog
momka, 18-godišnjaka punog vizija i pun ideja i vjeruje u svoju
viziju", kaže poduzetnik Igor
Kolovrat.
U deset godina Rimac Automobili prerasli su iz
projekta u garaži do tvrtke koja zapošljava 1000 ljudi i
stručnjake iz 35 zemalja. Tijekom godina njegov pogon posjećivao
je često državni vrh, ali su se i hvalili brojnim njegovim
dostignućima kada bi u posjet stizali i visoki dužnosnici iz
drugih država.
"To je čovjek koji nije samo inovator i nije samo talentirani
menadžer i lider, on je čovjek koji osmišljava nove trendove,
nove ideje i pretvara ih u nove koncepte.
Možemo reći da je čovjek koji stvara cijele nove industrije",
kaže poduzetnik Stjepan Orešković.
"To što je napravio u tih 10 godina je za Hrvatsku, ali veliko je
u svim razmjerima ako gledamo, s obzirom da mu je jedan od
investitora i Porshe. Kad Porshe investira u vas, znate da
vrijedite", kaže Kolovrat.
A ovo je kampus budućnosti - trebao bi postati dom za 2500
zaposlenika na jednom mjestu, više od 100 posto koliko ih sada
ima Mate Rimac. Imat će zajedničko testiranje i
razvoj, proizvodnju, testirat će pogone i baterijske sustave, ali
i cijele automobile.
Nadomak dvorca Kerestinec, svega nekoliko kilometara od trenutnog
sjedišta Rimac Automobila u Svetoj Nedelji
niknut će kampus na zemljištu veličine 200 tisuća četvornih
metara gdje se i nalazimo. Ovdje bi trebao biti prostor buduće
lakirnice, a ovdje prostor za sklapanje vozila.
U blizini će biti i sportski centar, restoran i vrtić te livada s
domaćim životinjama. Drugim riječima, opuštat će se i zaposlenici
i životinje, a sam projekt u potpunosti je neutralan za okoliš.
Bit će otvoren za sve posjetitelje za razliku od brojnih drugih
lokacija u automobilskoj industriji gdje su postavljene visoke
ograde i pod velom su tajne.
"Kampus je ogroman, sama proizvodna hala duga je preko 400
metara, što je čini jednom od najvećih građevina u Hrvatskoj. U
njoj će se nalaziti proizvodnja baterija, kao i superautomobila,
a dijelom i muzej tvrtke Rimac, općenito muzej automobilske
industrije", kaže suosnivač i partner arhitektonskog studija 3LHD
Marko Dabrović.
Ogroman je i iskorak za tehnološku zajednicu, smatra urednik
Netokracije.
"Kampus će pokazati ekonomsku snagu IT sektora i vjerujem
inspirirati cijelu novu generaciju klinaca da se ne samo bave
programiranjem već i inženjerstvom. Moraju imati na umu da to
nisu samo aplikaciju već i hardver automobila", kaže urednik
Netokracije Ivan Brezak Brkan.
Za projekt je predviđeno više od 200 milijuna eura. Početak
radova očekuje se do kraja godine, a sve bi trebalo zaživjeti
2023.
"Pretpostavljam da je sve nemoguće dok to netko ne učini", rekao
je Rimac.
"Ja oko njega stvarno ne brinem, za njega samo "Sky is limit",
ali ja mislim da bi bilo strašno važno da naša politika, naše
obrazovne istitucije i druge industrije shvate kolika je važno da
se oko toga sagradi cijeli sustav", kaže
Orešković.
Njegov najnoviji model C TWO kroz nekoliko mjeseci ide u serijsku
proizvodnju, a iako je u rujnu prošle godine jedan britansko
aoutomoto magazin objavio je da postoji mogućnost da možda
Volkswagen grupa preda Bugatti Rimcu, u zamjenu
za povećanje udjela tvrtke Porsche u Rimac
automobilima, zasad to još nije potvrđeno ni od strane Folcvagena
ni od Rimca.