Naša čitateljica pokušala je 4. listopada vlakom HŽ-a stići iz Osijeka do Zagreba, a brzom vlaku je za udaljenost od 280 kilometara bilo potrebno nešto više od dvanaest sati.
Vlak iz Osijeka za Zagreb krenuo je u redovitom polasku u 16.18 sati s osječkog Glavnog kolodvora. U Zagreb je trebao stići za nešto malo manje od pet sati vožnje, točnije u 21.05, a stigli su u Zagreb u 4.39 sati - drugog dana ujutro!
Prvo presjedanje
Prema riječima čitateljice, problemi su krenuli već u Koprivnici gdje se vlak zaustavio i stajao 45 minuta. Putnike su u međuvremenu prebacili u drugi vlak.
"Po dolasku u Koprivnicu u 19.30, vlak je stao. Tebao je krenuti u 19.53, no kasnio je. Putnicima je rečeno kako vlak čeka drugi koji ide iz Budimpešte i kasni 120 minuta. No, taj vlak se nikada nije pojavio", govori za Vijesti.hr putnica.
Nakon 45 minuta stajanja u Koprivnici i "seljakanja" iz vlaka u vlak, konačno kreću prema Lepavini gdje su, pak, trebali presjesti iz vlaka na autobuse. No, po dolasku u Lepavinu - autobusa nije bilo.
Opet presjedanje, pa čekanje
Po dolasku u Lepavinu nije ih dočekalo ništa osim mrklog mraka i
dugog čekanja. Kako najavljenih autobusa nije bilo, rečeno im je
da bi vlak iz Lepavine za Zagreb
trebao krenuti oko ponoći, no to se nije dogodilo. Putnici su u
međuvremenu preseljeni u treći vlak koji je stajao do ranih
jutarnjih sati. Iz Lepavine su krenuli tek u 3.30 sati 5.
listopada.
Bezobrazni zaposlenici
Vlak je iz Lepavine trebao krenuti u ponoć, to je zadnja informacija koju su putnici dobili od HŽ-a, no to se nije dogodilo. Zbog čega - ne znaju, jer nitko iz HŽ-a nije osjećao potrebu da putnike koji su svoje karte platili, obavijesti o kašnjenju ili barem kaže razlog istog. Roditelji naše čitateljice su na Glavnom kolodvoru u Zagrebu proveli više sati pokušavajući saznati što je s vlakom u kojem se nalazi njihova kći.
"Na Glavnom kolodvoru u Zagrebu nitko nije davao nikakve konkretne informacije o kašnjenju vlaka, osoblje je bilo vrlo neprofesionalno i neuljudno te je ulazio u verbalni sukob i prijetio pritvorom mojim roditeljima, rekavši da uznemiravaju radnike te da oni nemaju nikakve veze s nastalom situacijom", govori Viktorija te dodaje da ni zaposlenici HŽ-a nisu znali zbog čega točno vlak stoji.
"Prvo su nam rekli da je pala kontaktna ploča pa onda da nedostaje pet metara željezničke pruge, ali nitko ništa konkretno nije znao", dodaje.
Bez vode i hrane
"Mi koji smo bili u vlaku nismo dobili ni hranu ni vodu, iako svi putnici u takvim slučajevima imaju pravo na osiguranu vodu, hranu i smještaj, a po dolasku u Zagreb nismo dobili nikakvo objašnjenje niti ispriku", kaže čitateljica.
Javio se i HŽ
Na upit portala Vijesti.hr iz HŽ-a su odgovorili da je došlo do kvara kontakne mreže koji je uzrokovala nepažnja vozača kamiona.
"O izvanrednom događaju obaviještena je nadležna policijska postaja koja je obavila očevid. Nakon završetka policijskog očevida u 20.10 sati, dio vlakova počele su prevlačiti dizelske lokomotive, a dežurna ekipa HŽ Infrastrukture počela je s otklanjanjem kvara", stoji u službenom dopisu.
"Kako bi putnici bili prevezeni do svojih odredišta, HŽ Infrastruktura i HŽ Putnički prijevoz angažirali su autobuse koji su prevozili putnike umjesto vlakova. Nažalost, nije bilo moguće angažiranje većeg broja autobusa jer su autobusni prijevoznici imali unaprijed druge ugovorene prijevoze. Putnici pojedinih vlakova nisu bili prevezeni autobusima, zbog čega su putovanje nastavili nakon otklanjanja kvara na kontaktnoj mreži", odgovorili su iz HŽ-a.
Povrat novca
"Iako su uloženi maksimalni napori, zbog navedenog oštećenja kontaktne mreže je došlo do velikih kašnjenja u željezničkom prometu, stoga se još jedanput ispričavamo putnicima zbog kašnjenja, kao i zbog bilo kakvog neprimjernog ponašanja osoblja. Također, unatoč tome što je vlakopratno osoblje pružalo putnicima informacije o uzroku događaja, zbog trajanja očevida i otklanjanja kvara nije bilo moguće predvidjeti vrijeme nastavka putovanja.
Putnicima će HŽ Putnički prijevoz vratiti novac za karte, a kako bi ga ostvarili tu mogućnost mogu poslati e-mail na reklamacije@hzpp.hr kako bi dobili potrebne informacije oko povrata", stoji u odgovoru HŽ-a.