Stručnjaci kažu da je brand emocija koju kupac vezuje uz proizvod ili državu, pa proizlazi da je upravo i emocija važan generator biznisa. S obzirom da je hrvatska prehrabmena industrija glavni domaći izvozni motor, strategija brandiranja hrvatske hrane nameće se kao ključna vještina.
"Kupci u svijetu sve više cijene proizvode koji su na bazi tradicije. Ja to nazivam tri 'T' - teritorij, tradicija i tipičnost. Dakle, slavonski kulen sve to ima, ali uz to mora imati i vrhunsku kvalitetu", istaknuo je poduzetnik Tomislav Galović.
Ova formula uspjela je kulen progurati čak do Singapura, gdje su za njega, kao nešto egzotično i ukusno, spremni platiti jako puno. Taj novac onda otvara nova radna mjesta u Hrvatskoj.
Kulen je odličan primjer pravog razvoja branda. U Hrvatskoj mu jr cijena oko 250 kuna, u Londonu 60 funti, a u Singapuru čak 150 dolara.
Hrvatska gospodarska komora okupila je
stručnjake iz prehrambenog sektora kako bi pojačala vještine
razvijanja domaće hrane kao branda. Tajne kako zadobiti emociju
kupca na skupu su otkrili neki od najvećih domaćih majstora čiji
brandovi u svijetu već imaju legendarni status.
"Važno je zapravo znati njegove navike pa kultura pa način
konzumiranja hrane, pa strukturu i demografiju potrošača, je li
potrošač živi u velikom gradu", pojašnjava Jasmina
Ranilović iz Podravke.
Zahvlajujući ovakvim strategijama Hrvatska izvozi milijarde dolara hrane. Najbolje se prodaje riba, šećer, umaci, proizvodi od mesa i kolači. Međutim, i dalje ipak puno više hrane Hrvatska uvozi nego izvozi tako da su i prehrambenoj industriji očito nužne jake i slojevite reforme.