Upravni sud u njemačkom gradovima Bonnu i Kölnu odlučio je da ovi gradovi moraju uvesti zabranu prometovanja za dizelaše koji ne zadovoljavaju norme o čistoći ispušnih plinova.
Odlučeno je, naime, da dizelaši Euro 4 norme neće moći prometovati centrima tih dvaju gradova od travnja iduće godine, dok će se ta zabrana zahvatiti i dizelaše Euro 5 norme kojima će ulazak biti zabranjen od rujna 2019. godine.
Stuttgart, Frankfurt, Mainz, Aachen i Berlin već su objavili takve planove, dok je u Hamburgu dio dizelaša već zahvaćen zabranama. Sada su sudovi po prvi put odlučili uvesti zabranu prometovanja starijih dizelaša i na Autobahnu, piše Deutsche Welle.
Zabrana će se primjenjivati od srpnja 2019.
Naime, dizelaši neće moći prometovati na dijelovima autoceste A40, koja je jedna od najopterećenijih prometnih dionica koja prolazi kroz industrijsku Rursku oblast i preko Njemačko-nizozemske granice, a zabrana će se početi primjenjivati od srpnja iduće godine te će se odnositi i na određena područja gradova Gelsenkirchena i Essena.
Zabrana prometovanja starijim dizelašima na autocesti upućuje na jasnu poruku sudova da je dizelima odzvonio kraj, jer od srpnja iduće godine kad zabrana stupa na snagu primjer bi mogli slijediti i druge oblasti zemlje s jakim eko-lobijem gdje prolaze važni pravci Autobahna što bi definitivno označilo "konačan pad" dizela.
Prodaja novih dizelaša u Njemačkoj drastično je pala na tek 31,1 posto od ukupnog broja prodanih vozila u prvoj polovici 2018. u odnosu na 43,1 posto lani i uskoro bi po brojnim pokazateljima mogla dotaknuti samo dno, piše Deutsche Welle.