UBER DOŽIVIO TEŽAK UDARAC! Europski sud presudio protiv njih: /

'Niste aplikacija, nego taksi služba'

Image
Foto: PIXSELL

U presudi suda navodi se kako se usluge Ubera moraju klasificirati kao 'usluga u području prijevoza u skladu sa zakonodavstvom EU-a'.

20.12.2017.
10:59
PIXSELL
VOYO logo

Europski sud pravde (ECJ) odlučio je kako je Uber kompanija koja pruža usluge prijevoza, a zbog toga će odsad ta tvrtka morati prihvatiti strože regulative i pravila licenciranja koji se odnose i na taksi prijevoznike, javlja Guardian.

Taksi prijevoznici u Barceloni podigli tužbu

Uber je dosad tvrdio kako pruža računalne usluge, a ne usluge prijevoza putnika. Nakon podizanja tužbe koju su pokrenuli taksi prijevoznici u Barceloni, odluka Europskog suda pravde morat će se primjenjivati na području cijele Europske unije. U Uberu su tvrdili kako ne nude usluge prijevoza, već pomažu ljudima da elektroničkim putem ostvare kontakt jedni s drugima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U presudi suda navodi se kako se usluge Ubera moraju klasificirati kao 'usluga u području prijevoza u skladu sa zakonodavstvom EU-a'.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uber obavlja uslugu transporta

'Posredovanje čiji je cilj putem aplikacije, za novac, povezati vozače amatere koji koriste vlastito vozilo s osobama koje žele obaviti putovanje u gradu, mora se smatrati kao inherentno povezano s uslugom transporta te se u skladu s time mora klasificirati kao 'usluga u području transporta u skladu sa zakonima EU-a'. Stoga takva usluga nije obuhvaćena slobodom pružanja usluga općenito, kao i direktivom o uslugama na unutrašnjem tržištu i direktivom koja regulira online poslovanje', zaključio je ECJ.

Nakon presude objavljena i reakcija iz Ubera.

'Ova odluka neće utjecati na poslovanje tvrtke u većini država članica EU u kojima smo već regulirani prema zakonu o prijevozu. Međutim, i dalje stoji da više milijuna korisnika diljem Europe nemaju mogućnost koristiti aplikacije poput naše. Kao što je već rekao naš CEO, potrebno je regulirati uslugu poput Ubera i upravo zato nastojimo kroz dijalog s predstavnicima državnih i lokalnih gradskih vlasti razvijati suradnju diljem EU. Cilj nam je svim građanima osigurati pouzdanu, sigurnu i povoljnu opciju kretanja u gradovima', priopćili su iz te kompanije.

Image
Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL

01.06.2017., Sibenik - Uber je nakon cetiri grada u Hrvatskoj, Zagrebu, Splitu, Zadru i Dubrovniku, a ususret nadolazecoj turistickoj sezoni dosao i u Sibenik. Prezentaciju svojih usluga i aplikaciju napravili su u Solarisu. Okupljenim medijima obratio se Davor Tremac, generalni menadzer za jugoistocnu Europu. Davor Tremac. Photo: Dusko Jaramaz/PIXSELL

Liberalizacija taksi tržišta

Kao što smo već pisali, novim Zakonom o cestovnom prijevozu uskoro će se i u Hrvatskoj dodatno regulirati taksi tržište. Prijevoz će se moći naručiti i preko aplikacije, ukinut će se ograničavane broja taksi dozvola, a cijenu usluga prijevoznici će određivati sami. U skladu s tim regulirat će se i pozicija Ubera, no neće im biti udovoljeno po pitanju zahtjeva da se ta kompanija registrira kao poseban oblik prijevoza.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
VELIKE PROMJENE ZA TAKSISTE I UBER: /

Objavljeno što donosi novi zakon, cijene bi trebale biti niže

Image
VELIKE PROMJENE ZA TAKSISTE I UBER: /

Objavljeno što donosi novi zakon, cijene bi trebale biti niže

Prometni stručnjak Željko Marušić smatra kako je novi zakon najvažniji i najkorisniji događaj u prometnom sustavu od osamostaljenja Hrvatske. Kako je prošlog mjeseca rekao u razgovoru za Net.hr, taksi prijevoz bit će dostupniji i jeftiniji nego dosad, a taksisti će biti prisiljeni na povećanje kvalitete usluge i racionalnije poslovanje.

'Zbog preskupog taksija, onih koji su ga takvog propisali, podržavali i provodili, sebičnosti i komocije onih kojima je bilo dovoljno pet papreno skupih vožnji dnevno, a automobili su im više od 16 sati dnevno bili izvan pogona, koji su bili protiv nužnih racionalizacija u poslovanju (dijeljenje automobila, kako bi bio stalno u prometu, uz znatno niže troškove po kilometru) svake razumne prijevozničke alternative u korist građana i društva u cjelini, Hrvatska je od osamostaljenja do danas u prometu nepotrebno izgubila više od tisuću života, imala više od 10.000 nepotrebno lako i teško ozlijeđenih, uz goleme, neprocjenjive nematerijalne i materijalne štete', komentirao je Marušić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo