Nakon što su međunarodne kompanije napustile Rusiju kao odgovor na invaziju Ukrajine, njihovi su trgovački centri počeli ličiti na gradove duhova. Većina trgovina zjapila je prazna, no najnoviji centar koji je prije nekoliko dana otvorio svoja vrata prepun je proizvoda i života. Sve trgovine u njemu rezervirane su isključivo za ruske brendove, a sudeći prema prvim reakcijama stanovnika Moskve, strane marke im ne fale.
"Neutralna sam po ovom pitanju, bez obzira imamo li ih ili ne. Mogu bez njih", rekla je za Reuters Alexandra Moskunova u trgovačkom centru u Khovrinu.
"Jako mi se svidio samo H&M i još jedan kojeg se ne mogu sjetiti. Nije da mi trebaju strane stvari, samo trebam nešto što mi stoji i izgleda dobro, da podignem raspoloženje", kazala je druga mušterija, Irina Stakhanova.
Ipak, na najpopularnijim trgovačkim ulicama glavnog grada ističu se zatvorene trgovine luksuznih zapadnih brendova. Robna kuća TsUM, u vlasništvu ruske grupe za luksuznu robu Mercury, jedno je od posljednjih mjesta gdje Rusi mogu doći do autentičnih luksuznih predmeta međunarodnih tvrtki.
Dok su Chanelove ruske trgovine zatvorene, marka ima prodajno mjesto unutar TsUM-a gdje je izloženo nekoliko satova, iako je član osoblja rekao da su to zadnji ostali.
"Na zalihama smo imali samo ono što smo već kupili. Imali smo puno mušterija. Mi smo jedino mjesto na kojem možete kupiti Chanel artikle", rekao je.
Chanel je, kao i mnogi drugi, početkom ožujka rekao da pauzira svoje poslovanje u Rusiji zbog "sve veće zabrinutosti oko trenutne situacije".
Iako su potrošači možda spremni kupiti što mogu, menadžeri trgovačkog centra Khovrino rekli su da nisu svi uspjeli otvoriti na vrijeme za službeno otvaranje 23. lipnja zbog problema s logistikom i isporukom. Neke su se tvrtke klonile publiciteta iz straha da bi ih previše pozornosti moglo dovesti na popis sankcija. Maloprodajne tvrtke bile su primjetno tihe na vodećem ruskom međunarodnom gospodarskom forumu u Sankt Peterburgu ovog mjeseca.