Radi se o vodećem brodu serije Projekt 22220 koji bi trebao zamijeniti nuklearne brodove prijašnje generacije. Brodovi nove serije neće biti samo veći, nego i moćniji. Zahvaljujući promjenjivom gazu, ovi će brodovi biti u stanju ploviti po otvorenim morima kao i probijati plovne puteve u plitkim arktičkim rijekama.
Još čeka reaktore
Brod je porinut bez gotove palube, jer njegovo 'srce', dvostruki nuklearni reaktor snage 60 MWe, nije mogao biti montiran prije porinuća. Ledolomac bi trebao biti dovršen do prosinca 2017.
Dužina Arktike je 173,3 metara, širina 34 metra a gaz je varijabilan - 8,55/10,5 metara. Najveća brzina je 22 čvora, a maksimalno istiskuje 22.540 tona vode.
Brod će biti u stanju ploviti punih 6 mjeseci bez pristajanja, a posada će imati 75 članova. Ledolomac će nositi i helikopter za izviđanje leda i komunikacijske svrhe.
Baltičko brodogradilište izgraditi će sva tri ledolomca iz ove serije, uključujući Sibir (kobilica postavljena 26. svibnja 2015.) i Ural (izgradnja počinje ove jeseni).