Švicarci su na referendumima u nedjelju glasali za zabranu reklamiranja duhanskih proizvoda te odbili prijedlog subvencioniranja medija i zabrane testiranja na životinjama, pokazuju projekcije.
Oko 57 posto glasača podržalo je strožu zabranu reklamiranja duhanskih proizvoda, izvor velikih prihoda za vladu, pokazuje anketa.
Duhanska industrija u budućnosti se neće smjeti reklamirati na mjestima dostupnima djeci i mladima, što predstavlja kraj reklamnih plakata na javnim mjestima poput kina, u medijima i na sportskim događanjima.
Ranije su restrikcije bile uvedene samo za izravne reklame namijenjene maloljetnicima te na radiju i televiziji.
Oko 56 posto švicarskih birača usprotivilo se subvencioniranju medijskih tvrtki nakon što su protivnici prijedloga upozoravali da bi to učinilo novinare podložnijima vladi.
Švicarci su u nedjelju glasali na četiri referenduma. Njih 79 posto odbacilo je radikalnu zabranu testiranja proizvoda na životinjama koju su predložili aktivisti. Osim toga, odlučili su zadržati administrativnu pristojbu, porez koji tvrtke plaćaju kad na primjer izdaju dionice.
Biračka mjesta su se zatvorila u 12 sati, no više od 90 posto birača već je glasalo poštom.
Na referendume u Švicarskoj u pravilu izlazi 60 posto od ukupno 5,4 milijuna stanovnika s pravom glasa.