Srpski nacionalni avioprijevoznik Air Serbia u ovogodišnjem ljetnom redu letenja u mrežu svojih destinacija dodao je još dva hrvatska grada – Zadar i Rijeku. Zadar će s Beogradom biti povezan sezonski dok će glavni srpski grad s Rijekom imati cjelogodišnju zračnu liniju. Air Serbija je već otprije ovela sezonske letove iz Beograda za Dubrovnik, Split i Pulu dok za Zagreb leti tijekom cijele godine pa će tako od ovog ljeta svojim letovima pokriti cijelu hrvatsku jadransku obalu plus Zagreb.
Zrakoplovni stručnjak Alen Šćuric kaže da će Air Serbija ove godine u ljetnom redu letenja imati čak 31 let tjedno za Hrvatsku što je 4,5 leta dnevno dok će izvan sezone imati 12 letova tjedno. ''Ukupno će na svojim letovima za Hrvatsku, napominje Šćuric, ta aviokpomanija imati oko 165.000 sjedala na godišnjoj razini u oba smjera. To znači da će oko 1,5 posto svih hrvatskih putnika u zračnom prometu putovati preko Beograda'', kazao je Šćuric Večernjem listu. Iako se od naših turističkih djelatnika može čuti da te linije prvenstveno služe za dovođenje srpskih turista na Jadran, Šćuric smatra da će 70 posto tih putnika preko Beograda putovati na druga odredišta na koja lete zrakoplovi Air Serbije.
S druge strane, hrvatski nacionalni avioprijevoznik Croatia
Airlines ljeti ima samo jednu liniju za Srbiju odnosno Beograd i
to iz Splita na kojoj nudi ukupno oko 5.800 sjedala. Tako će
zasad i ostati. U Croatia Airlinesu su kazali da je Beograd već
dulje vrijeme dio redovitih evaluacija kompanijskog odjela
planiranja mreže letova, ali i da su nove linije koje su uveli u
zadnje tri godine u svim analizama pokazivale veću potražnju te
su sukladno tome dobile prednost prigodom otvaranja novih
ruta.
Podsjećaju da su u posljednje tri godine proširili svoju mrežu
međunarodnih letova uvođenjem 10 novih odredišta, odnosno 12
novih linija, a u ovoj godini ne planiraju širenje
mreže europskih odredišta jer za to postoje ograničenja u
raspoloživom kapacitetu flote, koju čini 12 vlastitih zrakoplova
i dva zrakoplova koji će se unajmiti za potrebe turističke
sezone.
Za bilo kakav daljnji iskorak i otvaranje novih linija Croatia Airlines trebao bi dodatne zrakoplove, a upravo je u Nacionalnom programu reformi Vlade RH istaknuto da je za proširenje mreže letova i povećanje tržišnog udjela potrebna dokapitalizacija tvrtke - poručuju iz Croatia Airlinesa, koji je lani prevezao ukupno 2,16 milijuna putnika, a Air Serbija sa flotom od 21 zrakoplova njih 2,6 milijuna.