Biljana Borzan, hrvatska zastupnica u Odboru za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača u Europskom parlamentu, objavila je da su sinoć završeni pregovori o Europskom elektroničkom komunikacijskom kodu kojim su regulirane cijene međunarodnih poziva.
„Nakon sniženja cijena roaminga od kojih profitiraju potrošači koji putuju u inozemstvo, odlične vijesti i za potrošače koji iz svoje države zovu u EU, a kojih je ipak značajno veći broj. Sinoć su završili pregovori između Vijeća, Komisije i Parlamenta o Europskom komunikacijskom kodu, a jedno od najvažnijih postignuća je značajno sniženje međunarodnih poziva“, objašnjava Biljana Borzan.
U pregovorima je naime prošao prijedlog na kojem je radila i naša zastupnica, da se reguliraju cijene poziva u inozemstvo. Naime, istraživanje BEUC-a (Europskog udruženja za zaštitu potrošača) je pokazalo da je stvarni trošak minute inozemnog poziva za operatere 0,014 eura po minuti , a za potrošače bude i do 1,99 eura po minuti. Po toj računici operateri zarade na međunarodnom pozivu i do 5000%. SMS poruke operaterima donose profit od 1000%.
„EU je odredila da će maksimalne cijene minute poziva u EU biti 19 centi, a SMS-a 6 centi. To je jako dobra vijest i za potrošače u Hrvatskoj gdje cijena ovisno o operateru i tarifi zna prelaziti pet kuna“, kazala je Borzan.
Zbog visokih cijena poziva u inozemstvo koje se u prosjeku kreću oko 50 centi, europski potrošači su sve češće koristili različite aplikacije za zvanje, koje ipak kvalitetom ne mogu parirati klasičnom pozivu. Čak 67 posto potrošača kaže da najčešće ne koriste aplikacije jer osoba koju zovu nema istu aplikaciju, a 36 posto potrošača jer je kvaliteta poziva preslaba.