Dosta nezgodno / Facebook nekim kompanijama dopustio čitanje privatnih poruka korisnika

Image
Foto: AP Images

The New York Times je objavio veliku priču u kojoj otkriva kako je Facebook godinama dopuštao najvećim tvrtkama pristup osobnim podacima korisnika

19.12.2018.
14:01
AP Images
VOYO logo

Sporne kompanije su kvalificirali kao 'podatkovne partnere' i na njih se nisu odnosila standardna pravila o kontroli privatnosti i dobili su

The New York Times je pregledao nekoliko stotina stranica dokumenata koje je Facebook tijekom 2017. godine generirao preko svog automatiziranog sustava za praćenje partnerstva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najstariji ugovori o dijeljenju podataka datiraju još iz 2010. godine. Svi su bili aktivni i lani, a neki su još uvijek. Kompanije poput Netflixa, Spotifyja i Royal Bank of Canada mogle pregledavati i privatne poruke korisnika odnosno čitati, pisati i brisati poruke, piše New York Times.

Netflix i Spotify tvrde kako nisu znali da im je Facebook dao takve mogućnosti. Royal Bank of Canada opovrgava da su ikad imali takav pristup, ali unatoč 'neznanju' tvrde da su isključili te opcije, a isto je ustvrdio i Netflix.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na popisu su još i Amazon, Microsoftova tražilica Bing te Yahoo. Tako je Amazon primjerice imao pristup listi prijatelja koje neka osoba ima, ali i njihovim kontaktnim podacima.

Upravo ovakva partnerstva su omogućila Facebook-u da se širi, a kompanije iz tehnološkog, prodajnog i zabavnog sektora imale su pristup korisničkim podacima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz Facebooka tvrde da partneri poštuju njihove propise o zaštiti korisničkih podataka, ali da oni te partnere smatraju produžetkom Facebooka. Njihov je stav da ne krše odredbu kojom se zabranjuje dijeljenje korisničkih podataka bez znanja korisnika, koju im je 2011. godine odredila Savezna trgovinska komisija SAD-a

"Facebookovi partneri ne mogu ignorirati i kršiti postavke privatnosti naših korisnika, a krivo je tvrditi da mogu. Kroz godine, Facebook je sklopio partnerstva s drugim kompanijama kako bi omogućio da ljudi koriste Facebook na platformama koje mi ne podržavamo”, izjavio je Steve Satterfield, Facebookov direktor privatnosti podataka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Za razliku od neke igre, servisa za streamanje glazbe ili neke druge aplikacije od treće strane koja nudi korisničko iskustvo nevezano za Facebook, naši partneri mogu koristiti samo neke specifične funkcije Facebooka te ne mogu koristiti te podatke za druge namjene", zaključio je.

Ako voliš
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo