Trećina svih radnih mjesta u Njemačkoj popunjava se preko privatnih veza i poznanstava a kod manjih poduzeća do posla na ovaj način dolazi gotovo polovina svih novozaposlenih, priopćio je Savezni ured za zapošljavanje u utorak.
"32 posto svih novozaposlenih u prošloj godini do radnog mjesta
je došlo preko privatnih poznanstava dok je kod manjih poduzeća s
47 posto ta vrijednost još viša", priopćio je Savezni ured za
zapošljavanje u Nuernbergu pozivajući se na redovito ispitivanje
koje se provodi među poslodavcima.
Preko internetskih platformi za zapošljavanje, kako privatnih
tako i one Saveznog ureda za zapošljavanje, posao je pronašlo 21
posto novozaposlenih. 11 posto je posao pronašlo preko oglasa za
zapošljavanje na internetskim stranicama poduzeća, deset posto
posao pronađe preko oglasa u tisku a isto toliki postotak biva
zaposlen na temelju samoinicijativne ponude.
U 2016. je u Njemačkoj popunjeno 3,65 milijuna novih radnih
mjesta od čega najveći dio, 44 posto, otpada na manja poduzeća do
50 zaposlenih.
"Manja poduzeća se u potrazi za radnom snagom prvenstveno
oslanjanju na privatne kontakte i preporuke dok veće kompanije do
zaposlenih natprosječno često dolaze preko oglasa na vlastitim
internetskim stranicama", proizlazi iz studije Instituta za
tržište rada koje djeluje u sklopu Saveznog ureda za
zapošljavanje.
Iz istog istraživanja proizlazi da manja poduzeća teže dolaze do
radnika što se povezuje s nižim početnim plaćama i djelomično
nepovoljnijim uvjetima rada. Istodobno novozaposleni u manjim
tvrtkama češće bivaju zaposleni na neodređeno vrijeme nego u
većim tvrtkama.