Mladi 22-godišnji Britanac Jack Fenton smrtno je stradao na ljetovanju u Grčkoj nakon što ga je zahvatio i sasjekao stražnji propeler helikoptera iz kojega je netom prije izašao. Lokalna policija sumnja da je stradao jer se suviše približio propeleru koji se još vrtio nakon što je pilot ugasio helikopter. Pretpostavlja se da je pokušavao snimiti selfie, piše The Sun.
Fenton se vraćao s Mykonosa u Atenu s trojicom prijatelja u unajmljenom helikopteru kada ga je u glavu udario stražnji rotor letjelice.
Pilot helikoptera Bell 407, duboko traumatiziran ovim incidentom te dva helidromska tehničara uhićeni su tijekom policijske istrage. Pretpostavlja se da je mladić nakon slijetanja na helidrom u Spati blizu Atene krenuo prema repu helikoptera navodno ne primijetivši da se stražnji propeler još vrti. Oštrica elise ga je dokačila i poginuo je na licu mjesta.
Fenton (22) je odmah poginuo kada ga je udario repni rotor helikoptera Bell 407 koji je, na kraju rođendanske proslave, njega i grupu prijatelja dovezao s Mikonosa. Privatno unajmljeni zrakoplov, dio flote kojom upravlja tvrtka Superior Air sa sjedištem u Megari, samo nekoliko minuta ranije sletio je na heliodrom Lolos u blizini međunarodne zračne luke u Ateni.
Kako su se istrage incidenta intenzivirale, glavni grčki istražitelj zrakoplovnih nesreća rekao je Guardianu da je njegova glavna briga zašto su motori zrakoplova još uvijek bili uključeni kad su se Jack Fenton i njegovi prijatelji iskrcali iz njega u ponedjeljak.
Smrt britanskog turista mogla bi dovesti do revidiranja sigurnosnih mjera za ono što je postalo sve popularniji oblik putovanja po grčkim otocima.
"Mislim da ćemo iz predostrožnosti, iz očitih sigurnosnih razloga, preporučiti promjenu procedure i isključivanje motora", dodao je, rekavši da će državna organizacija rezultate vlastite istrage poslati ne samo Grčkoj vladi, ali i Upravi za civilno zrakoplovstvo Ujedinjenog Kraljevstva.
Okrećući se do 500 okretaja u sekundi, propeler bi bio gotovo nevidljiv, kažu stručnjaci.
Grčka policija isprva je sugerirala da se incident dogodio kada je Fenton, unatoč propisima, pokušao snimiti selfie nakon što se sigurno iskrcao. Lokalni mediji izvijestili su da je Fenton trčao natrag prema repu zrakoplova s mobitelom u ruci dok su mu užasnuti promatrači vikali da stane.
No, školski prijatelj koji je putovao s Fentonom navodno je opovrgnuo tu verziju priče, tvrdeći da nisu bili dopraćeni do terminala heliodroma niti su dobili ikakve upute dok su izlazili iz zrakoplova.
"Sve što su učinili bilo je da su nam otvorili vrata", rekao je Jack Stanton-Gleaves za Mail Online. "Sami smo se iskrcali i nitko nije spriječio Jacka da ode do stražnjeg dijela helikoptera."
Pilot zrakoplova i dva inženjera nakratko su uhićeni, ali su pušteni čekajući rezultate hitne istrage koju je naredio grčki javni tužitelj. Svi bi se mogli suočiti s optužbama za nenamjerno ubojstvo ako se tvrdi da je bio nemar.
Ioannis Kondylis, koji vodi državni Odbor za istraživanje zračnih nesreća i sigurnost u zračnom prometu, je objasnio da će istrage koje su u tijeku u konačnici ovisiti o iskazima svjedoka i svim drugim činjeničnim informacijama jer, za razliku od aviona, helikopteri nisu imali podatke o letu i snimače glasa u kokpitu.