LJULJA SE TLO /

Odsvirao kraj influencerima koji 'pod svoje' prodaju azijsku robu? Stigao novi trend kupnje

Image
Foto: Shutterstock/Ilustracija

Sada, kada su sve kineske 'direct to factory' (direktno od originalnog proizvođača) aplikacije dostupne i na ovim prostorima, a većina njih nudi i besplatnu dostavu, vjerojatno više nema smisla kupovati od 'influencerica' i 'TikTok zvijezda' - ako je to ikada i imalo smisla.

10.10.2024.
18:12
Shutterstock/Ilustracija
VOYO logo

Širom Balkana, najprije u Hrvatskoj, Srbiji i BiH, a potom i u drugim zemljama regije, sve su popularnije kineske internetske trgovine, poput Temua i AliExpressa, kao i sve veći broj domaćih online trgovina za kupovinu.

Ove trgovine robu nabavljaju na veliko - u slučaju Temu-a, direktno od proizvođača iz Kine i Azije, te su cijene daleko niže nego u maloprodaji, ponekad čak i do dva puta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Posljednjih godina mnoge "online osobe" (eng. online personality), te brojne pjevačice, estradna lica i druge javne osobe često reklamiraju odjeću i modne dodatke koji su, zapravo, porijeklom iz Kine, Bangladeša, Vijetnama ili Turske. Ako ste se ikada pitali otkuda odjednom toliko "modnih kreatorica" na društvenim mrežama - evo odgovora. Neke od "spretnijih" kreatorica bi originalne etikete jednostavno zamijenile svojim "brendom", te haljine, kupaće kostime i razne modne dodatke poput marama, nakita i sunčanih naočala prodavale i po nekoliko puta većoj cijeni.

Image
OPREZ! /

Kupujete s Temua? Evo zašto biste trebali prestati: Od 19 igračaka, 18 je opasno za djecu!

Image
OPREZ! /

Kupujete s Temua? Evo zašto biste trebali prestati: Od 19 igračaka, 18 je opasno za djecu!

Sada, kada su sve kineske "direct to factory" (direktno od originalnog proizvođača) aplikacije dostupne i na ovim prostorima, a većina njih nudi i besplatnu dostavu, vjerojatno više nema smisla kupovati od 'influencerica' i 'TikTok zvijezda' - ako je to ikada i imalo smisla.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Deficit u trgovini s Kinom

Inače, ovakvoj internetskoj kupovini ne mogu odoljeti ni u SAD-u i Europi. SAD ima trgovinski deficit s Kinom, a stručnjaci i analitičari procjenjuju da oko 37 posto svog uvoza odjeće dolazi iz Kine. Slično je i u EU - oko 30 posto uvoza sve odjeće dolazi iz Kine, a za to se godišnje potroši nevjerojatnih 29,8 milijardi eura.

EU također posljednje desetljeće bilježi deficit u trgovini s Kinom, a stručnjaci navode da će se ovaj trend nastaviti sve do 2030. godine. Razlog su velika proizvodnja elektronike u Kini i na Tajvanu (računala, pametni telefoni, kućna elektronika) te i dalje znatno jeftinija radna snaga u jugoistočnoj Aziji. Jedan od faktora je i taj što je u zemljama EU-a sve manje radnika u tekstilnoj industriji, koja bilježi jedne od najnižih prosječnih plaća od svih industrijskih sektora. Mladi su općenito nezainteresirani za ove poslove, a postojeći radnici su u prosjeku stariji od 48 godina, što znači da će se uvoz odjeće iz Azije nastaviti i u narednom razdoblju.

POGLEDAJTE VIDEO: Lude gljive umjesto jutarnje kave? Evo što kažu naši liječnici

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo