LJULJA SE TLO /

Odsvirao kraj influencerima koji 'pod svoje' prodaju azijsku robu? Stigao novi trend kupnje

Image
Foto: Shutterstock/Ilustracija

Sada, kada su sve kineske 'direct to factory' (direktno od originalnog proizvođača) aplikacije dostupne i na ovim prostorima, a većina njih nudi i besplatnu dostavu, vjerojatno više nema smisla kupovati od 'influencerica' i 'TikTok zvijezda' - ako je to ikada i imalo smisla.

10.10.2024.
18:12
Shutterstock/Ilustracija
VOYO logo

Širom Balkana, najprije u Hrvatskoj, Srbiji i BiH, a potom i u drugim zemljama regije, sve su popularnije kineske internetske trgovine, poput Temua i AliExpressa, kao i sve veći broj domaćih online trgovina za kupovinu.

Ove trgovine robu nabavljaju na veliko - u slučaju Temu-a, direktno od proizvođača iz Kine i Azije, te su cijene daleko niže nego u maloprodaji, ponekad čak i do dva puta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Posljednjih godina mnoge "online osobe" (eng. online personality), te brojne pjevačice, estradna lica i druge javne osobe često reklamiraju odjeću i modne dodatke koji su, zapravo, porijeklom iz Kine, Bangladeša, Vijetnama ili Turske. Ako ste se ikada pitali otkuda odjednom toliko "modnih kreatorica" na društvenim mrežama - evo odgovora. Neke od "spretnijih" kreatorica bi originalne etikete jednostavno zamijenile svojim "brendom", te haljine, kupaće kostime i razne modne dodatke poput marama, nakita i sunčanih naočala prodavale i po nekoliko puta većoj cijeni.

Image
OPREZ! /

Kupujete s Temua? Evo zašto biste trebali prestati: Od 19 igračaka, 18 je opasno za djecu!

Image
OPREZ! /

Kupujete s Temua? Evo zašto biste trebali prestati: Od 19 igračaka, 18 je opasno za djecu!

Sada, kada su sve kineske "direct to factory" (direktno od originalnog proizvođača) aplikacije dostupne i na ovim prostorima, a većina njih nudi i besplatnu dostavu, vjerojatno više nema smisla kupovati od 'influencerica' i 'TikTok zvijezda' - ako je to ikada i imalo smisla.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Deficit u trgovini s Kinom

Inače, ovakvoj internetskoj kupovini ne mogu odoljeti ni u SAD-u i Europi. SAD ima trgovinski deficit s Kinom, a stručnjaci i analitičari procjenjuju da oko 37 posto svog uvoza odjeće dolazi iz Kine. Slično je i u EU - oko 30 posto uvoza sve odjeće dolazi iz Kine, a za to se godišnje potroši nevjerojatnih 29,8 milijardi eura.

EU također posljednje desetljeće bilježi deficit u trgovini s Kinom, a stručnjaci navode da će se ovaj trend nastaviti sve do 2030. godine. Razlog su velika proizvodnja elektronike u Kini i na Tajvanu (računala, pametni telefoni, kućna elektronika) te i dalje znatno jeftinija radna snaga u jugoistočnoj Aziji. Jedan od faktora je i taj što je u zemljama EU-a sve manje radnika u tekstilnoj industriji, koja bilježi jedne od najnižih prosječnih plaća od svih industrijskih sektora. Mladi su općenito nezainteresirani za ove poslove, a postojeći radnici su u prosjeku stariji od 48 godina, što znači da će se uvoz odjeće iz Azije nastaviti i u narednom razdoblju.

POGLEDAJTE VIDEO: Lude gljive umjesto jutarnje kave? Evo što kažu naši liječnici

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Otkucaji srca
NOVA SERIJA
VOYO logo