Svih šest strukovnih sindikata u Croatia Airlinesu početkom ovog tjedna potpisali su s Upravom te nacionalne zračne kompanije jedinstveni kolektivni ugovor kojim su pokriveni svi zaposlenici i koji vrijedi do 31. prosinca 2014., a iako su i oni potpisnici, u Sindikatu kabinskog osoblja s tim ugovorom definitivno nisu zadovoljni.
Doznaje se to danas od glasnogovornika Croatia Airlinesa DavoraJanušića i predsjednice Sindikata kabinskog osoblja SuzaneArtukovićVuksan, pri čemu oboje ističu da je kolektivni ugovor potpisan nakon usuglašavanja detalja.
Janušić naglašava da je time poslodavac ostvario uštede u materijalnim i nematerijalnim pravima u okviru planiranih ušteda u procesu restrukturiranja kompanije, a koji je uz ostalo nalagao i uštede u troškovima radne snage.
Dodajući da te uštede neće utjecati na produktivnost i obavljanje planiranih poslovnih procesa, objašnjava i da su te uštede bile nužne jer od ukupnih 24 posto tzv. kontrolabilnih ili troškova kompanije na koje se može utjecati čak 65 posto se odnosi na trošak radne snage.
Ostalih odnosno većina od 76 posto troškova kompanije su tzv. nekontrolabilni ili oni na koje se ne može utjecati, poput cijene goriva, navigacijskih usluga, preleti i drugo, napominje Janušić.
Ne iznoseći nikakve detalje iz kolektivnog ugovora, a na upit Hine hoće li biti otpuštanja, Janušić samo podsjeća da je plan restrukturiranja CA na evaulaciji/ocjeni u Agenciji za tržišno natjecanje, je li u skladu sa standardima EU-a i slično, a da je njime predviđeno i zbrinjavanje određenog broja radnika, oko 200 ljudi.
Neke detalje iz tog ugovora koji se tiču kabinskog osoblja (stjuardesa) iznijela je predsjednica Sindikata kabinskog osoblja Artuković Vuksan kazavši da su im time znatno smanjena sva materijalna prava, među kojima plaće za 9 posto.
Ističe da im je tekst kolektivnog ugovora nametnut, da nije zadovoljio nikoga, tim više što je na traženje poslodavca u njega uklopljena i mogućnost raskida tog ugovora za dva mjeseca, pa im ništa ne znači ni što je rok ugovora do 31. prosinca iduće godine.
Artuković Vuksan naglašava i da su taj ugovor bili prisiljeni potpisati jer je poslodavac podigao tužbu o legalnosti štrajka u kojemu su stjuardese bile osam, a piloti sedam dana. To im je, kako je kazala, bio preveliki rizik i za posao i za prava, u situaciji kada se država ne brine o radnicima.
Osmodnevni štrajk kabinskog osoblja u CA prekinut je 21. svibnja ove godine, nakon što su se sindikati kabinskog osoblja i pilota dogovorili s upravom te kompanije oko svojih zahtjeva.
Od tada i zrakoplovi CA redovno lete, a zbog najma zrakoplova CA je tijekom štrajka, prema njihovim procjenama, pretrpjela štetu od oko 7,5 milijuna kuna.