UŽAS ZA ZAPOSLENIKE /

Volkswagen gasi tvornice, Njemačka strepi. Je li ovo kraj Das Auta?

Volkswagen je rastao godinama, sve do lanjskih 322 milijarde eura prihoda, što ga je učinilo 12. najjačom kompanijom na svijetu. Ali lani su ujedno i prvi put ovog stoljeća izgubili titulu najprodavanije marke u Kini u korist njihove marke

Petar Panjkota

Petar Panjkota

Reporter Direkta, prati sve od vanjske politike do sporta. Ne libi se imati stav, niti boardati pred kamerom

6.9.2024.
12:04
VOYO logo

Hoće li se proizvodne trake u njemačkoj tvornici "Das Auta" uskoro zaustaviti? Da, prvi put otkad firma postoji, Volkswagen ozbiljno razmišlja o kresanju troškova zatvaranjem nekih domaćih tvornica, na užas tisuća dugogodišnjih zaposlenika.

"Očaj. Posvuda. Ljudi se boje da će izgubiti svoje kuće, da će dobiti otkaz. Radim u ovoj tvornici 38 godina", kaže zaposlenik Volkswagena Axel Wenzel, a njegov kolega Tino Ritter dodaje: "Koliko sam čuo, 30 posto zaposlenih će dobiti otkaz u bliskoj budućnosti. Nadam se da to nije istina".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vratimo se prvo malo u prošlost - možda će nekoga iznenaditi da su kompaniju osnovali nitko drugi doli nacisti, evo ovdje Hitlera i drugih glavešina Trećeg Reicha kako proučavaju planove za novu tvornicu. Poslije rata firma je doživjela uzlet i globalno širenje, reklame za legendarnu Bubu vrtjele su se u Americi već 70-ih.

Image
NA BUBNJU ZBOG DUGA /

Volkswagen za 1.300, BMW za 12.000, a Mazda za 1.800 eura... Porezna kreće s prodajom auta

Image
NA BUBNJU ZBOG DUGA /

Volkswagen za 1.300, BMW za 12.000, a Mazda za 1.800 eura... Porezna kreće s prodajom auta

I Volkswagen je tako rastao godinama, sve do lanjske 322 milijarde eura prihoda, što ga je učinilo 12. najjačom kompanijom na svijetu. Ali lani su ujedno i prvi put ovog stoljeća izgubili titulu najprodavanije marke u Kini u korist njihove marke. Gašenje proizvodnje nekih benzinaca i dizelaša zbog prebacivanje na električne aute, za Volkswagen se pokazao lošim potezom. "Sada kada je kriza tržišta električnih automobila, odnosno kada se njihova prodaja urušava, a tržište naglo stagnira, vidljivo je da električni automobili neće biti dovoljni da bi koncernu osigurali bezbrižnu budućnost", kaže Kristijan Tićak, glavni urednik Auto motor i sport magazina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Signali iz uprave su nedvosmisleni, budućnost nije svijetla - i zato su burnim zvižducima dočekani na jučerašnjem sastanku u sjedištu kompanije u Wolfsburgu. Volkswagen zapošljava 683.000 ljudi diljem svijeta, od toga gotovo 300.000 u Njemačkoj. "Velikoj zabavi u kojoj je ova industrija uživala i od koje su njemački proizvođači dugo imali koristi, došao je kraj", vjeruje direktor Centra za automobilski menadžment Stefan Bratzel.

Od famoznog "dieselgatea" i ogromnih odšteta zbog manipulacija s dizel-motorima, preko sve strožih pravila EU-a o emisijama CO2, posljednji udarac Volkswagenu je očito kaskanje za Kinezima s električnim autima. "Kinezi ubrzano razvijaju nove baterije, njihovi auti postaju sve bolji i bolji jer su već nekoliko godina, pa i desetljeća, u joint venturima s europskim i američkim proizvođačima. Puno toga su naučili i to znanje sada primjenjuju", ističe Kristijan Tićak.

U svakom slučaju, za njemačkog auto-giganta ovo je udarac bez presedana, ali i šok za cijelu zemlju. "Kada Volkswagen zakašlje, onda će Njemačka dobiti gripu, tako je jedna političarka oporbenog CDU-a slikovito opisala dilemu pred kojom se nalazi ova zemlja nakon najave radikalnog kursa štednje u Volkswagenu. Kada jedan takav privredni gigant u jednoj tako važnoj branši počne teturati, onda je ugrožena stabilnost cijelog sustava", javlja za Direkt novinar Deutsche Wellea Srećko Matić.

Stručnjaci predviđaju da je Volkswagen samo prvi. Uzlet proizvođača u Kini, jeftinija, a kvalitetna proizvodnja mogla bi i druge svjetske proizvođače auta na kraju pretvoriti u gubitnike.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo