KLJUČNI GOSTI /

Zašto nas Nijemci, Česi i Talijani počinju zaobilaziti? Treba pripaziti na dvije stvari

Image

Imamo rekordnu turističku sezonu – u odnosu na lani Hrvatsku je odabralo 110 tisuća gostiju više. A veća je i zarada - očekuju se prihodi iznad 15 milijardi eura

Marko Šiklić

Marko Šiklić

TV reporter, najčešće se bavi ekonomijom i društveno-socijalnim pričama. Bez kompromisa, donosi najbržu istinu

10.9.2024.
6:09
VOYO logo

Hrvatska bilježi rekordne turističke rezultate u prvih osam mjeseci 2023. godine. Iako su neki ključni gosti, poput Nijemaca, Čeha i Talijana, došli u manjem broju, ukupni rast dolazaka i prihoda potvrđuje uspješnu sezonu. Hrvatsku je ove godine posjetilo 110 tisuća turista više nego lani, dok prihodi nadmašuju 15 milijardi eura.

Unatoč vremenskim nepogodama, više od pola milijuna turista trenutačno odmara u Hrvatskoj. Mnogi uživaju na plažama, kao što potvrđuju i izjave gostiju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Volim Hrvatsku, dolazim ovdje zadnjih 20 godina. Imam mnogo prijatelja ovdje,“ kaže Joachim iz Njemačke.

Mary Ann iz SAD-a dodaje: „Ovo mi je drugi put u Hrvatskoj i oduševljena sam. Vratili smo se jer nam je prvi put bilo odlično.“

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Turistički rezultati nikad bolji

Do kraja kolovoza Hrvatska je zabilježila gotovo 17 milijuna dolazaka, što predstavlja rast od 4% u odnosu na prošlu godinu. Noćenja je bilo gotovo 90 milijuna, što je porast od 1%. Ministar turizma i sporta, Tonči Glavina, ističe kako je prioritet daljnje jačanje predsezone i posezone.

Image

„U špici turističke sezone više ne tražimo povećanje brojki jer to ne ide u prilog razvoju Hrvatske kao cjelogodišnje turističke destinacije,“ izjavio je ministar Glavina.

Rast prihoda i izazovi za iznajmljivače

Od početka godine, turisti su u Hrvatskoj potrošili gotovo 5,5 milijardi eura, što je 11 posto više nego u istom razdoblju prošle godine. Samo u kolovozu prihodi su iznosili 1,47 milijardi eura, što je rast od 9,2 posto.

Iako su službeni podaci optimistični, neki iznajmljivači tvrde da im je popunjenost bila niska. Razlog može biti povećanje broja ležajeva, što ne prati broj dolazaka i noćenja. Na tržište je stavljeno dodatnih 25 tisuća ležajeva, što stvara neodrživost, upozorava Glavina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Spuštanje cijena smanjuje kvalitetu drugih objekata jer ne mogu održavati svoju cijenu, ali problem nije ni u njima nego je problem što nemamo određenih sadržaja koji bi privukli goste“, ističe turistička djelatnica Martina Nimac Kalcina.

Image
OPET U PLUSU, ALI... /

Objavljeni rezultati turističke sezone! Došlo je manje Nijemaca, Čeha i Talijana nego lani

Image
OPET U PLUSU, ALI... /

Objavljeni rezultati turističke sezone! Došlo je manje Nijemaca, Čeha i Talijana nego lani

Pad dolazaka iz Njemačke, Češke i Italije

Njemačka ostaje najvažnije tržište, iz te zemlje privukli smo 2,5 milijuna gostiju, koji su ostvarili 17,7 milijuna nočenja. Manje ih je 6 posto u odnosu na prošlu godinu. Zabilježen je i manji broj dolazaka iz Češke i Italije. Domaći turisti ostvarili su 10,8 milijuna noćenja - a to je više jedan posto u odnosu na lani, a slovenski 9,3 milijuna noćenja što je rast od tri post. Poljaci su ove godine zabilježili porast noćenja od 7 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, naglašava potrebu za pametnijom cjenovnom politikom u budućnosti.

Unatoč konkurenciji, Hrvatska nastavlja jačati svoju poziciju kao atraktivna turistička destinacija, no potrebna je dodatna pažnja prema rastu cijena i održivosti smještajnih kapaciteta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
bomba
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo