Nacionalni ispiti se ni ove godine neće se ocjenjivati, neće utjecati na zaključne ocjene niti će biti kriterij za upis u srednju školu. Postotak riješenosti i broj bodova bit će upisani kao bilješka u e-Dnevniku. Rezultati će pokazati školama i obrazovnoj politici što u sustavu treba mijenjati.
Naša reporterka Zorana Čičak Kulić razgovarala je sa Slavenom Staklenac, ravnateljem Osnovne škole Većeslava Holjevca u Zagrebu o prvom danu nacionalnih ispita.
Je li bilo nekih problema? Kakvi su prvi dojmovi učenika?
"Prvi dojmovi su odlični. Djeca su napravila ono što su trebala. Uspješno smo to organizirali i idemo dalje već u srijedu pišemo sljedeći ispit."
Shvaćaju li učenici ove ispite ozbiljno s obzirom na to da se oni ne ocjenjuju i da ne mogu utjecati na zaključnu ocjenu?
"Vjerujem da shvaćaju, velik je trud uložen s njihove strane da bi to ispalo što bolje. Mi kao škola shvaćamo ih vrlo ozbiljno pa vjerujem da se to prenijelo i na njih."
Smatrate li da bi se ovi ispiti trebali ocjenjivati?
"Ne znam, vrlo je upitno da li bi se trebali ocjenjivati, ali nam je zanimljivo jer ćemo dobiti vanjsku informaciju o trenutnom znanju naših učenika."
Što su vam dosad pokazali rezultati?
"Prošlogodišnji rezultati nacionalnih ispita za osmaše su pokazali razinu znanja s kojom smo mi kao škola jako zadovoljni. Pokazali su natprosječnu razinu i nadamo se da će ove godine rezultati biti isto takvi."
Cijeli ožujak se pišu nacionalni ispiti, nakon četvrtih razreda kreću ispiti za osmaše, koliko je to zahtjevno organizirati?
"Cijeli proces pisanja nacionalnih ispita u školi kao što je ovo koja ima puno učenika i veliki broj razrednih odjela je iznimno zahtjevan i stresan i za mene i za druge djelatnike."