predrasude ili? /

Za generaciju Z kažu da su razmaženi i lijeni, oni priznaju:'Definitivno brže mijenjamo posao ako nismo sretni'

Image

Tržište rada trenutačno čine četiri generacije - baby boomeri, generacija X, generacija Y te generacija Z. Ravnatelj instituta za društvena istraživanja kaže da je ta generacija povezanija, umreženija, često individalno usmjerena

12.4.2023.
20:41
VOYO logo

Kakva je generacija Z? Kažu, dosta drukčija od prethodnih.

Razgovarali smo s mladim programerima koji pripadaju generaciji Z. Izabrali su tvrtku koja nudi i benefite. Primjerice, slobodan dan u godini za brigu o mentalnom zdravlju.

Marijo Kiš je programer u tvrtki Q Agency i kaže: "Budimo realni, uz visoku inflaciju, privlače me izrazito atraktivne plaće koje rastu sukladno kako mi napredujemo u poslu i znanju, potom fleksibilno radno vrijeme." Otkiva i da oni na poslu imaju osobnu fizioterapeutkinju koja ih masira kad se naruče.

Iva Zlopaša programerka je u istoj tvrtki i progovora o mitovima koji kolaju o njihovoj generaciji: "Definitivno smo dosta razmaženi, definitivno nije mit, stalno tražimo nešto novo. Hoćemo i više, pogotovo kad ostvarimo jako puno stvari. "

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njegova generacija Z, za razliku od prijašnjih, ima izbor, kaže nam domaći TikToker koji je ima svoj tim od 12-ero mladih kolega s kojima dijeli virtualni ured.

Image
međuizbori /

Ovi ljudi su upravo ispisali povijest Amerike: Transrodni muškarac, lezbijke, generacija Z, prve žene...

Image
međuizbori /

Ovi ljudi su upravo ispisali povijest Amerike: Transrodni muškarac, lezbijke, generacija Z, prve žene...

Dario Mačac je crew osnivač i kreator digitalnog sadržaja i govori nam: "Jako je bitan i odnos - dolaze li fizički na posao, postoji li ured ili mogu li raditi isključivo od kuće ili to mogu kombinirati. Zadovoljstvo na poslu, zadovoljstvo van posla, koliko posla nose u privatan život koliko ne... "

Prati ih glas da su sve zahtjevniji, traže veće plaće, a žele raditi manje. Je li to mit ili stvarnost? Otkad je svijeta, bilo je generacijskog jaza koji je bio veći od 60-ih do 90-godina prošlog stoljeća nego sada, smatra Boris Jokić, ravnatelj Instituta za društvena istraživanja. Kaže nam: "Generacija Z ima sva obilježja vremena u kojem živimo, pripadnici su generacije povezaniji, umreženiji, često individalno usmjereni."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istraživanja pokazuju da u prosjeku mijenjaju poslove svake dvije do tri godine.

Gabrijela Cvetnić, voditeljica ljudskih resursa na portalu Moj posao, kaže nam: "Definitivno su spremni brže nego bilo koje druge generacije promijeniti posao ako nisu zadovoljni s uvjetima."

A neki od njih tek ulaze na tržište rada i imaju očekivanja od budućeg poslodavca. Bruno Karačić, student Fakultet strojarstva i brodogradnje u Zagrebu otkriva nam: "Da ne zahtjeva radni staž 5 godina, a to nam je prvi posao."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Lorena Tropša studentica je psihologije na Filozofskom fakultetu u Zagrebu i kaže nam: "Prvo da je dobra plaća, da je dobra radna okolina, da nije sad sad mrtvo. "

Svi oni su prva digitalna generacija.

Marčac otkriva što vole raditi: "S jedne strane se mladi žele baviti društvenim mrežama, digitalnim marketingom to im je interesantno pogotovo s razvojem umjetne inteligencije, shvaćaju da će to kroz skorije vrijeme zamijeniti različita radna mjesta."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Koja god generacija bila, da bi zaradili mirovinu, raditi se mora. Kako se kaže u narodu - na mladima svijet ostaje, u ovom trenutku to je generacija Z

savrseni kandidatkinje
NOVE EPIZODE OD PONEDJELJKA DO ČETVRTKA
VOYO logo
Još iz rubrike