predrasude ili? / Za generaciju Z kažu da su razmaženi i lijeni, oni priznaju:'Definitivno brže mijenjamo posao ako nismo sretni'

Image

Tržište rada trenutačno čine četiri generacije - baby boomeri, generacija X, generacija Y te generacija Z. Ravnatelj instituta za društvena istraživanja kaže da je ta generacija povezanija, umreženija, često individalno usmjerena

12.4.2023.
20:41
VOYO logo

Kakva je generacija Z? Kažu, dosta drukčija od prethodnih.

Razgovarali smo s mladim programerima koji pripadaju generaciji Z. Izabrali su tvrtku koja nudi i benefite. Primjerice, slobodan dan u godini za brigu o mentalnom zdravlju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Marijo Kiš je programer u tvrtki Q Agency i kaže: "Budimo realni, uz visoku inflaciju, privlače me izrazito atraktivne plaće koje rastu sukladno kako mi napredujemo u poslu i znanju, potom fleksibilno radno vrijeme." Otkiva i da oni na poslu imaju osobnu fizioterapeutkinju koja ih masira kad se naruče.

Iva Zlopaša programerka je u istoj tvrtki i progovora o mitovima koji kolaju o njihovoj generaciji: "Definitivno smo dosta razmaženi, definitivno nije mit, stalno tražimo nešto novo. Hoćemo i više, pogotovo kad ostvarimo jako puno stvari. "

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njegova generacija Z, za razliku od prijašnjih, ima izbor, kaže nam domaći TikToker koji je ima svoj tim od 12-ero mladih kolega s kojima dijeli virtualni ured.

Image
međuizbori /

Ovi ljudi su upravo ispisali povijest Amerike: Transrodni muškarac, lezbijke, generacija Z, prve žene...

Image
međuizbori /

Ovi ljudi su upravo ispisali povijest Amerike: Transrodni muškarac, lezbijke, generacija Z, prve žene...

Dario Mačac je crew osnivač i kreator digitalnog sadržaja i govori nam: "Jako je bitan i odnos - dolaze li fizički na posao, postoji li ured ili mogu li raditi isključivo od kuće ili to mogu kombinirati. Zadovoljstvo na poslu, zadovoljstvo van posla, koliko posla nose u privatan život koliko ne... "

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prati ih glas da su sve zahtjevniji, traže veće plaće, a žele raditi manje. Je li to mit ili stvarnost? Otkad je svijeta, bilo je generacijskog jaza koji je bio veći od 60-ih do 90-godina prošlog stoljeća nego sada, smatra Boris Jokić, ravnatelj Instituta za društvena istraživanja. Kaže nam: "Generacija Z ima sva obilježja vremena u kojem živimo, pripadnici su generacije povezaniji, umreženiji, često individalno usmjereni."

Istraživanja pokazuju da u prosjeku mijenjaju poslove svake dvije do tri godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gabrijela Cvetnić, voditeljica ljudskih resursa na portalu Moj posao, kaže nam: "Definitivno su spremni brže nego bilo koje druge generacije promijeniti posao ako nisu zadovoljni s uvjetima."

A neki od njih tek ulaze na tržište rada i imaju očekivanja od budućeg poslodavca. Bruno Karačić, student Fakultet strojarstva i brodogradnje u Zagrebu otkriva nam: "Da ne zahtjeva radni staž 5 godina, a to nam je prvi posao."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Lorena Tropša studentica je psihologije na Filozofskom fakultetu u Zagrebu i kaže nam: "Prvo da je dobra plaća, da je dobra radna okolina, da nije sad sad mrtvo. "

Svi oni su prva digitalna generacija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Marčac otkriva što vole raditi: "S jedne strane se mladi žele baviti društvenim mrežama, digitalnim marketingom to im je interesantno pogotovo s razvojem umjetne inteligencije, shvaćaju da će to kroz skorije vrijeme zamijeniti različita radna mjesta."

Koja god generacija bila, da bi zaradili mirovinu, raditi se mora. Kako se kaže u narodu - na mladima svijet ostaje, u ovom trenutku to je generacija Z

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Ako voliš
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo