Subotnja gužva na osječkoj tržnici veća je nego inače jer priprema za Uskrs je počela.
"Danas se baš jako vidi da je Uskrs na pragu", kaže Jelica Jurković iz Osijeka.
A, zna se i što je na slavonskoj uskrsnoj trpezi.
"Standardno šunka, kulen, kobasica, slanina", kaže Marko Lukić iz Osijeka. "Jaja, luka, rotkvice, juhice, janjetine", dodaje Terezija Krnić.
"Svega će biti, nema da nema, bez obzira što smo umirovljenici, za to uvijek mora biti", poručuje Manda Vuković iz Osijeka.
Pa se traže šunke i ostale blagdanske delicije.
"Potraga je za šunkama, čak i janjetinu uzimaju ranije, boje se da neće poskupiti, odojka isto tako", kaže mesar Dario Bešlić.
Cijena kilograma šunke od 12 do 20 eura, janjetine 13, a odojka 8 eura. Najviše se traži domaće i kvalitetno. Potražnja i ponuda su dobre pa je dobra i prodaja unatoč poskupljenju.
"Možda nekih 15 do 20 posto, sve je na tržištu poskupilo pa nažalost tako i meso", zaključuje Dario Bešlić.
Rotkvice i mladi luk, mogu se kod nekih još pronaći i po prošlogodišnjim cijenama jedan euro po vezici.
"Cijene su tako prihvatljive s obzirom na to da je lučica otišla jako gore, jako, ali evo mi smo lane kupili, nismo ove godine pa smo ostali na staroj cijeni", kaže prodavačica Terezija Krnić.
Cijene rastu pa građani kažu da im je teško predvidjeti koliko će potrošiti za uskrsni stol.
"Joj, uopće ne računam, samo napišem u knjigu Uskrs, Uskrs i onda ću na kraju proračunati, nemam pojam, ali puno", kaže Manda Vidaković iz Osijeka.
Za šunku i najosnovnije namirnice tročlana će obitelj minimalno morati izdvojiti 100 eura.
"Oko 100 eura, a gdje još treba oho ho, jaja farbati treba, evo sad sam kupio 10 komada 2 eura i 50, to je malo previše", smatra Ištvan Tuksar iz Osijeka.
Cijena kilograma oraha je 10 eura, pa će s kolačima i ribom za post, cijena uskrsne košarice biti još veća.
"Kad potrošač dođe u trgovinu ne radi se to samo o šunki, o jajima, o nekakvim osnovnim stvarima koje čine recimo ovaj gastronomski dio Uskrsa tako da vjerujem da su potrošači pred velikim izazovom", zaključuje Tanja Popović, predsjednica Centra za edukaciju i informiranje potrošača.
Zato oprezno i umjereno s potrošnjom, jer koliko god nam uskrsni stol bio važan i drag, smisao Uskrsa je ipak nešto drugo.